Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"academic inclusion"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
The inclusion of students with autism spectrum disorder (ASD) is a complex issue for schools. This study investigates the impact of the inclusivity of Slovenian primary schools on the inclusion of their students with ASD. We postulated that each peda
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d311878c614422ebf2ac2e44d67cf2d
Autor:
Mateja Šilc, Majda Schmidt Krajnc
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 15, Iss 2, Pp 181-198 (2022)
Students with autism disorders require various adaptations to the learning environment and specific learning strategies, which is a significant challenge for schools and teachers. The success of their inclusion depends primarily on the attitude, expe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87cc63269573402e9809616bb432dc4f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tadesse Tedla, Dawit Negassa
Publikováno v:
Humaniora, Vol 31, Iss 2, Pp 177-187 (2019)
The purpose of this study was to investigate the current experiences of deaf children in upper primary, secondary and preparatory schools in Gondar City Administration, Ethiopia. A phenomenological study design with qualitative inquiry approach was u
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/37825c32cd7e4b0c893df24a5347a8de
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Patrick Stefan Kermit, Sidsel Holiman
Publikováno v:
Social Inclusion, Vol 6, Iss 4, Pp 158-167 (2018)
Nordic research concerning disabled higher education students has suggested that inclusion often simply means placement among non-disabled peers. Individual disabled students are the ones who must bridge the gap between which accommodations are offer
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25c285b9af064e088f4a78079ad80768
The panel addresses IPrA’s special theme (The shape of interaction: the pragmatics of (a)typicality) by asking how academic communication is or can be (re)shaped as an interaction that strives to be inclusive. Inclusive interaction in higher/tertia
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3760::c9baf1ed6c422326815a8e61950b9e6d
https://hdl.handle.net/11475/27285
https://hdl.handle.net/11475/27285
Publikováno v:
Social Inclusion, 6, 4, 158-167, Students with Disabilities in Higher Education
Nordic research concerning disabled higher education students has suggested that inclusion often simply means placement among non-disabled peers. Individual disabled students are the ones who must bridge the gap between which accommodations are offer
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/60635