Zobrazeno 1 - 10
of 265
pro vyhledávání: '"academic goals"'
Autor:
Yuqing Li, Lei-lei Guo, Jiaofeng Gui, Xiaoyun Zhang, Ying Wang, Haiyang Liu, Jinlong Li, Yunxiao Lei, Xiaoping Li, Lu Sun, Liu Yang, Ting Yuan, Congzhi Wang, Dongmei Zhang, Huanhuan Wei, Jing Li, Mingming Liu, Ying Hua, Lin Zhang
Publikováno v:
BMC Nursing, Vol 22, Iss 1, Pp 1-12 (2023)
Abstract Objective To translate the Academic Goals Orientation Questionnaire (AGOQ) into Chinese and to determine the validity and reliability of the (AGOQ) in Chinese nursing students based on SEM and IRT multidimensional models. Methods The partici
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7702edc854c4ba5a1b6d2e5b251a4b1
Autor:
Cristina Maria Bostan, Alexandru-Cosmin Apostol, Răzvan-Lucian Andronic, Tudor Stanciu, Ticu Constantin
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 231, Iss , Pp 103776- (2022)
This study tested how type of goals (i.e., performance and mastery goals) influence perceived control for goal achievement over time (i.e., after 12 months) while controlling for motivational persistence, gender, self-efficacy, initial perceived cont
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/29dd664dcbac49c1825d3d8b7858d7c2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Cuadernos de Trabajo Social, Vol 35, Iss 2 (2022)
This study analysed prosocial behaviour and academic goals in a group of Social Work university students. It also identified whether certain combinations of different factors of prosocial behaviour generated different profiles of prosociality. Finall
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/388f87f194464528be2a38cdd47a59b6
Publikováno v:
Frontiers in Medicine, Vol 9 (2022)
BackgroundUniversity students are expected to take charge of their learning without being dependent on teachers. Self-regulated learning (SRL) is the process by which students direct their learning to achieve their set targets and goals in a timely a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b09a64e3598477e8c64cc450df2bd5a
Autor:
Santiago Mendo-Lázaro, Benito León-del-Barco, María-Isabel Polo-del-Río, Víctor M. López-Ramos
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
Cooperative learning encourages the development of interpersonal skills and motivates students to participate more actively in the teaching and learning process. This study explores the impact of cooperative learning on the academic goals influencing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/95ff7491b9b047498000e24320a4c9a1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ioanna Koumi
Publikováno v:
Ψυχολογία: το Περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, Vol 7, Iss 3 (2020)
ABSTRACT IS AVAILABLE IN THE PDF
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ad54111baf4e4041b2886a8fe26f1be0
Autor:
King, Ronnel B.
Publikováno v:
The Journal of Experimental Education, 2017 Jan 01. 85(1), 107-125.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26594588