Zobrazeno 1 - 10
of 197
pro vyhledávání: '"academic difficulties"'
Autor:
Roberta Dumitrescu, Elien De Caluwé
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 249, Iss , Pp 104445- (2024)
Few theoretical and empirical works have described impostor phenomenon (IP) and no study explored impostorism from a dark perspective. We adopted a person-centered approach to identify clusters of impostors based on scores on the IP, perfectionistic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/604e48e98abf43d280baf40a9dbd6f99
Autor:
Fernando Robles Bermejo
Publikováno v:
Anales de Pediatría, Vol 100, Iss 2, Pp 87-96 (2024)
Resumen: Introducción: El objetivo del presente estudio es describir el perfil neuropsicológico de los pacientes con trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH) y su impacto en las funciones ejecutivas y académicas. Pacientes y m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d3b71b5e4cd94ad1b54a60933fc6f510
Autor:
Volchenkova, Ksenia N.
Publikováno v:
Science for Education Today. 13(2):192-209
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1131485
Autor:
Sfiso Emmanuel Mabizela, Judith Bruce
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-8 (2022)
Abstract Background The National Benchmark Test (NBT) that determines academic readiness is widely used by Faculties as an additional measure to select students for the study of medicine. Despite this, many students continue to experience academic ch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c1da86406a6454abdb5af9276c62f76
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psicologia: Reflexão e Crítica, Vol 34, Iss 1, Pp 1-9 (2021)
Abstract Background To identify readers who are struggling or at risk of reading difficulties, reference standards in oral reading fluency (ORF) are used to conduct an assessment that is based on a widely reported method known as curriculum-based mea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31e91abde9a14d12bd649e4c87969e3c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Galina A. Glotova, Egor D. Fedotov
Publikováno v:
Theoretical and practical aspects of pedagogy and psychology
Теоретические и практические аспекты педагогики и психологии
Теоретические и практические аспекты педагогики и психологии
В главе рассматриваются связи самоотчетов студентов о наличии и преодолении ими академических трудностей в процессе обучения в вузе с
Autor:
Fairus, Fadhila Nuralifa, Titaley, Christiana R., Manuputty, Amanda Gracia, Malakauseya, Maxwell Landri Vers, Taihuttu, Yuniasih M. J., Bension, Johan B.
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Kedokteran Indonesia: The Indonesian Journal of Medical Education; Vol 12, No 2 (2023): June; 175-185
Background: Academic difficulties and lack of adaptation ability of students to their educational environment are often encountered in the early period of their education, including for those enrolled in medical faculties. The academic difficulties e
Autor:
Charbonneau, Julie
Le décrochage scolaire est un enjeu social important au Québec. En 2017, le taux de diplomation au secondaire était de 75 %. Même si ce rapport peut paraître élevé, il n’en demeure pas moins que près de 20 % des jeunes ne détiennent pas de