Zobrazeno 1 - 10
of 358
pro vyhledávání: '"abstract thinking"'
Autor:
Bogomilova, Nonka
Publikováno v:
Проблеми на постмодерността / Postmodernism problems. 12(3):276-288
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1083438
Autor:
Alexey D. Koshelev
Publikováno v:
Слово.ру: балтийский акцент, Vol 13, Iss 3, Pp 45-67 (2022)
The article suggests a way to overcome two well-known problems of embodied/grounded theory of cognition: the impossibility of strict differentiating modal and amodal symbols, and the difficulty in defining abstract concepts/simulators (abstract lexic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/78ad591cd8b140d3b8da1f9c8caba1be
Autor:
Nonka Bogomilova
Publikováno v:
Проблеми на постмодерността, Vol 12, Iss 3 (2022)
In the report is analyzed the idea of the famous German philosopher G.W.F.Hegel (1770 – 1831) concerning the specificities of the abstract thinking, emphasized in his paper “Who thinks abstractly?” Contemporary phenomena are outlined, related t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26f79582f3e340f889439071c6533e82
Publikováno v:
Al-Khwarizmi: Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, Vol 10, Iss 1, Pp 1-12 (2022)
Abstract: This research is ex post facto that aims to examine the influence of numerical ability and abstract thinking on mathematical problem-solving skills of eighth-grade students of SMP in Palopo. The population of this research is the student's
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bcbf233a747341e7a87625de998adb24
Publikováno v:
Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, Vol 13, Iss 3, Pp 1653-1662 (2021)
In general, the intelligence possessed by students is different from one another. The factors influence intrinsic factors, maturity, formation, interests, and freedom. In addition, environmental and educational factors also play a role in the formati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2c968e3d85341ea9f22eb255d950d6d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Al-Jabar, Vol 12, Iss 1, Pp 147-160 (2021)
This research aims to describe students abstract thinking abilities in the probability theory course in terms of mathematical disposition. The research method used is descriptive research with a qualitative approach. The research subjects were 5th-se
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5bfcf700df1a4213b4c00138a600ed8d
Autor:
Sukisna Sukisna, Suparwoto Suparwoto
Publikováno v:
Paedagoria, Vol 11, Iss 1, Pp 44-52 (2020)
Abstract: This study aims to (1) describe the feasibility of outdoor learning models, (2) describe the developed outdoor learning models that can improve student learning outcomes, (3) describe whether abstract thinking abilities, responses to guidan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bef7ea5fed2c4dbb8d34672b049b2a9a