Zobrazeno 1 - 10
of 68
pro vyhledávání: '"Zottmann, Jan M"'
Autor:
Schmidt, Felicitas M., Zottmann, Jan M., Sailer, Maximilian, Fischer, Martin R., Berndt, Markus
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 38, Iss 4, p Doc77 (2021)
Objective: Statistical literacy (SL) of physicians, i.e. the ability to use and interpret statistical numbers in the context of science, is an essential prerequisite for risk estimation and communication. Together with scientific reasoning and argume
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cc46d82755794cc9b16a10bab0739d1a
Autor:
Zottmann, Jan M., Horrer, Anna, Chouchane, Amir, Huber, Johanna, Heuser, Sonja, Iwaki, Lica, Kowalski, Christian, Gartmeier, Martin, Berberat, Pascal O., Fischer, Martin R., Weidenbusch, Marc
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 37, Iss 7, p Doc99 (2020)
Objective: COVID-19 challenges curriculum managers worldwide to create digital substitutes for classroom teaching. Case-based teaching formats under expert supervision can be used as a substitute for practical bedside teaching, where the focus is on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24a8ea72278b45d99b49c85a4f5f3211
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 37, Iss 5, p Doc48 (2020)
Background: Clinical reasoning (CR) is a clinical core competence for medical students to acquire. While the necessity for CR teaching has been recognized since the early 20 century, to this day no consensus on how to best educate students in CR exis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/22ea3f166fbf47dc87bffca819635fd0
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 35, Iss 3, p Doc35 (2018)
Aims: In addition to medical facts, medical students participating in simulation-based training are supposed to acquire general knowledge, e.g. heuristics to cope with critical incidents. While active participation is considered a major benefit of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/333e73d263214760b0f50279f52ef2a7
Autor:
Witti Matthias J., Ula Bozic, Hartmann Daniel, Kunisch Raphael, Pudritz Yvonne, Huber Marion, Schmidmaier Ralf, Fischer Martin R., Huber Johanna, Zottmann Jan M.
Publikováno v:
International Journal of Health Professions, Vol 11, Iss 1, Pp 75-85 (2024)
Interprofessional patient handover between physicians and nurses is considered one of the most important professional activities for ensuring patient safety. Errors in interprofessional patient handover are a major cause of preventable patient harm.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ddea97d46f54282811613d47d3405c1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Berndt, Markus, Schmidt, Felicitas M., Sailer, Maximilian, Fischer, Frank, Fischer, Martin R., Zottmann, Jan M.
Publikováno v:
In Learning and Individual Differences February 2021 86
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Instructional Science, 2014 Jan 01. 42(1), 91-114.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/43575216
Autor:
Sarbu-Rothsching, Sven Markus, Plett, Caroline, Steffen, Julius, Bauer, Elisabeth, Sailer, Michael, Fischer, Frank, Zirkel, Janina, König, Sarah, Gartmeier, Martin, Berberat, Pascal O., Kiesewetter, Jan, Fischer, Martin R., Zottmann, Jan M.
Ziele: Die COVID-19-Pandemie hat gezeigt, wie wichtig gute Alternativen zur universitären Präsenzlehre sind. Im Medizinstudium hat sich das simulationsbasierte Lernen als eine der effektivsten Lehrmethoden etabliert [ref:1]. Individualisiertes, ada
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::d16d2551def52db4207bd6ef63769f73