Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"Zelenka, Jaromír"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hába, Ale1 ales.haba@upce.cz, Zelenka, Jaromír1 jaromir.zelenka@upce.cz, Kohout, Martin1 martin.kohout@upce.cz
Publikováno v:
Vibroengineering Procedia. Oct2015, Vol. 6, p217-222. 6p.
Autor:
Vágner, Jakub1 jakub.vagner@upce.cz, Zelenka, Jaromír2 jaromir.zelenka@upce.cz, Hába, Ale2 ales.haba@upce.cz, Kohout, Martin2 martin.kohout@upce.cz, Havlíček, Petr3 petr.havlicek@student.upce.cz
Publikováno v:
Vibroengineering Procedia. Oct2015, Vol. 6, p98-103. 6p.
Autor:
Michálek, Tomáš, Zelenka, Jaromír
Nowadays, flexi-coil springs are commonly used in the secondary suspension stage of railway vehicles. Lateral stiffness of these springs is influenced by means of their design parameters (number of coils, height, mean diameter of coils, wire diameter
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______8936::19dc1f9b3cc35ac7ea66c56a06731220
http://hdl.handle.net/11025/15514
http://hdl.handle.net/11025/15514
This paper deals with possibility of modification of lateral stiffness of flexi-coil springs by means of rubber-metal tilting pads. On basis of the Gross’ calculation of lateral stiffness of a flexicoul spring, a modified calculation of lateral sti
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1512::592fbe5eee298d3f40fa587164b9bcba
https://hdl.handle.net/10195/64810
https://hdl.handle.net/10195/64810
Autor:
Michálek, Tomáš, Zelenka, Jaromír
Tento příspěvek se zabývá problematikou verifikace výsledků simulačních výpočtů v oblasti dynamiky kolejových vozidel. Výsledky simulačních výpočtů dynamických vlastností prototypu lokomotivy 744.001 CZ LOKO provedené simulačn
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1512::4fa0a19a21bd43865de3b1fc91e4aed4
https://hdl.handle.net/10195/54100
https://hdl.handle.net/10195/54100
Autor:
Michálek, Tomáš, Zelenka, Jaromír
This paper deals with a possibility of reduction of guiding forces magnitude in small-radius curves by means of active elements. These guiding forces characterize the lateral force interaction between the rail vehicle and the track and influence the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______8936::23f442f6e590cc31d532860ca995506b
http://hdl.handle.net/11025/1340
http://hdl.handle.net/11025/1340
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.