Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"Yutaka Kakehi"'
Publikováno v:
TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS Series C. 64:3936-3942
This paper describes a method to reduce the vertical bending vibration of high speed trains using car body interconnecting dampers. A multi-body dynamics method, which is applied to automatic generation of equations of motion of rigid body systems, h
Study on a Low-Noise Current Collector and the Aerodynamics Using a Delta-Wing-Shaped Collector Head
Publikováno v:
TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS Series C. 63:2278-2286
Publikováno v:
Japanese Journal of Applied Physics. 31:2030
This study discusses modeling of a magneto-microwave plasma used in semiconductor manufacturing equipment such as etching reactors and chemical vapor deposition (CVD) reactors. A one-dimensional simulation program for magneto-microwave plasma was dev
Publikováno v:
Transactions of the Japan Society of Mechanical Engineers. 41:161-169
The growth of the vortex-pair developed behind a circular cylinder was investigated experimentally, when the cylinder was moved impulsively in a water tank. The experimental conditions were Re = Ud/ν = 1022×103, d/h =0.040.67 where U is the cylinde
Publikováno v:
Journal of the Society of Mechanical Engineers. 85:710-715
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
High-speed railway noise arises from vibration and aerodynamic noises.Rolling noise from rail and wheel vibration and aerodynamic noise generated under the car body can be minimized with noise barriers constructed along the rails.Thus, noise radiated
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::eaf9b284e81e4c7a62bb1eef8a11a408
http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-11744291298&partnerID=MN8TOARS
http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-11744291298&partnerID=MN8TOARS
Publikováno v:
The Journal of the Acoustical Society of America. 75:1661-1661
A vehicle vibration control apparatus in which springs (3A) and (3B) for supporting the vehicle body place in juxtaposition with cylinders (4A) and (4B) for damping the vertical vibrations and a cylinder (4C) for damping the lateral vibrations. The d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.