Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"Yorke, Louise"'
In this chapter we consider why education systems have not yet achieved equitable access and learning for all girls, despite high-level government commitment. Taking Ethiopia as a case study, we refer to the ‘domains of power’ framework (Hickey &
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/54702
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yorke, Louise1 (AUTHOR) ly315@cam.ac.uk, Kim, Janice Heejin1 (AUTHOR) Jhk50@cantab.ac.uk, Hagos Hailu, Belay2 (AUTHOR), Ejigu Berhie, Chanie3 (AUTHOR)
Publikováno v:
International Journal of Social Research Methodology. Sep2023, Vol. 26 Issue 5, p599-613. 15p. 2 Charts.
Autor:
Yorke, Louise1 (AUTHOR), Asegdom, Amare2 (AUTHOR), Hailu, Belay Hagos2 (AUTHOR), Rose, Pauline1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Third World Quarterly. May2022, Vol. 43 Issue 5, p1016-1037. 22p. 1 Diagram, 3 Charts, 1 Graph.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This paper draws on data from the RISE Ethiopia, to explore the perspectives of system- and school-level stakeholders involved in supporting education for children with disabilities as part of the GEQIP-E programme.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::618b44f4ffd0e220d640994e30fd2cc1
Autor:
Bayley, Stephen, Wole Meshesha, Darge, Rose, Pauline, Woldehanna, Tassew, Yorke, Louise, Ramchandani, Paul
This paper presents the findings of longitudinal research conducted in Ethiopia exploring the effects of COVID-19 school closures on children’s holistic learning, including their socio-emotional and academic learning. It draws on data from over 2,0
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b481aa3bd15d423421eb153f0148d6a7
This paper explores methodological issues relating to research on children’s socio-emotional learning (SEL), mental health and wellbeing in low- and lower-middle-income countries. In particular, it examines the key considerations and challenges tha
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c94d65d12da52887f8f4c9a30f055f04
Autor:
Bayley, Stephen, Meshesha, Darge Wole, Ramchandani, Paul, Rose, Pauline, Woldenhanna, Tassew, Yorke, Louise
This paper presents the findings of research undertaken in Ethiopia to examine the effects of COVID-19 school closures on children’s holistic learning, including both socio-emotional and academic learning. It draws on data collected in 2019 (prior
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1ae79fef09e416cf7f697748affc28fd