Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"X.S. Plaisier"'
Autor:
Brad J. Bushman, M.G. Keijer, X.S. Plaisier, A.H. den Hamer, Lydia Krabbendam, Elly A. Konijn
Publikováno v:
Computers in Human Behavior. 72:549-557
It is somewhat ironic that although youth today are saturated in media, no standardized instrument exists to measure individual's exposure to specific media content. Therefore, we developed and validated a scale to measure both the frequency and cont
Publikováno v:
The Handbook of the Psychology of Communication Technology
Vrije Universiteit Amsterdam
Konijn, E A, Veldhuis, J, Plaisier, X S, Spekman, M L C & den Hamer, A H 2015, Adolescent development and psychological mechanisms in interactive media use . in S S Sundar (ed.), Handbook on the Psychology of Communication Technology . Wiley-Blackwell, Hoboken, NJ, pp. 332-364 .
Vrije Universiteit Amsterdam
Konijn, E A, Veldhuis, J, Plaisier, X S, Spekman, M L C & den Hamer, A H 2015, Adolescent development and psychological mechanisms in interactive media use . in S S Sundar (ed.), Handbook on the Psychology of Communication Technology . Wiley-Blackwell, Hoboken, NJ, pp. 332-364 .
Autor:
Elly A. Konijn, X.S. Plaisier
Publikováno v:
International Journal of Psychology. 47:402-423
Autor:
X.S. Plaisier, Elly A. Konijn
Publikováno v:
Developmental Psychology, 49(6), 1165-1173. American Psychological Association
Plaisier, X S & Konijn, E A 2013, ' Rejected by peers – Attracted to antisocial media content: Rejection-based anger impairs moral judgment among adolescents ', Developmental Psychology, vol. 49, no. 6, pp. 1165-1173 . https://doi.org/10.1037/a0029399
Plaisier, X S & Konijn, E A 2013, ' Rejected by peers – Attracted to antisocial media content: Rejection-based anger impairs moral judgment among adolescents ', Developmental Psychology, vol. 49, no. 6, pp. 1165-1173 . https://doi.org/10.1037/a0029399
Adolescence is an important developmental stage during which both peers and the media have a strong influence. Both peer rejection and the use of morally adverse media are associated with negative developmental outcomes. This study examines processes
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ec2eab619af5816cc7914b84e85094a8
https://research.vu.nl/en/publications/6c937f84-9ce3-41ff-8c21-9c4c7e45da8c
https://research.vu.nl/en/publications/6c937f84-9ce3-41ff-8c21-9c4c7e45da8c
Publikováno v:
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(9), 695-701. Mary Ann Liebert Inc.
Konijn, E A, Veldhuis, J & Plaisier, X S 2013, ' YouTube as research tool–Three approaches ', Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, vol. 16, no. 9, pp. 695-701 . https://doi.org/10.1089/cyber.2012.0357
Konijn, E A, Veldhuis, J & Plaisier, X S 2013, ' YouTube as research tool–Three approaches ', Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, vol. 16, no. 9, pp. 695-701 . https://doi.org/10.1089/cyber.2012.0357
The present paper provides empirical data to support the use of social media as research environment. YouTube was chosen as a most appropriate format to target adolescents in experimental and cross-sectional designs given its popularity as well as it
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::49fd7096215a78eb955a098542344500
https://research.vu.nl/en/publications/2ef4210f-3d69-4e23-8bca-33f98db34259
https://research.vu.nl/en/publications/2ef4210f-3d69-4e23-8bca-33f98db34259
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.