Zobrazeno 1 - 10
of 623
pro vyhledávání: '"Word knowledge"'
Autor:
Katharyn Cullen, Louise Townsin
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 8, Iss 3, Pp 279-300 (2024)
This article explores primary school teachers’ views and practices in literacy instruction to support students’ word knowledge development. This study provides insights into how primary school teachers with a deep interest in literacy understand
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7702ad54af574e10b96e020a79c5c7bf
Autor:
Ai Chun Yen
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 9, Iss 1, Pp 1-20 (2024)
Abstract This preliminary study examines the efficacy of the Mind Walker Reading Programme in improving word knowledge and, consequently, improving reading comprehension skills for three upper-grade elementary students in a remote setting. The progra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e70edd81a7d743eb8401daa045ef980a
Autor:
K. James Hartshorn, Aylin Surer
Publikováno v:
Theory and Practice of Second Language Acquisition (2023)
With the intent of adding to the literature leading toward a more complete theory of second language vocabulary acquisition, this study elicited accuracy data from 110 ESL learners ranging from novice high to advanced low on 64 words randomly selecte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e2fd643cc2649ee8f1ab71523c97da0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 234, Iss , Pp 103869- (2023)
Despite the positive role of English morphology in word learning, the existing evidence is mainly on young L1 native speakers' receptive word gains. This intervention study, which employed a pretest-posttest control-experimental group design, was con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb69d6b12efd4163b085da69cb4e7154
Autor:
Andonova, Elena
Publikováno v:
Българско списание по психология / Bulgarian Journal of Psychology. (1-4):29-42
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1059557
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ibrich Bousard, Marc Brysbaert
Publikováno v:
Psychologica Belgica, Vol 61, Iss 1 (2021)
We introduce a new Dutch receptive vocabulary test, the Dutch auditory & image vocabulary test (DAIVT). The test is multiple choice and assesses vocabulary knowledge for spoken words. The measure has an online (available at 'https://tpsurvey.ugent.be
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3159f55bac1c4246a109ae18a6159546