Zobrazeno 1 - 10
of 6 253
pro vyhledávání: '"William, Stern"'
Autor:
Kovacs, Kristof1 (AUTHOR) kovacs.kristof@ppk.elte.hu, Pléh, Csaba2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Intelligence. Mar2023, Vol. 11 Issue 3, p41. 8p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Heinemann, Rebecca
This volume offers an introduction to the research on giftedness by the philosopher and psychologist William Stern (1871-1938), the doyen and most exposed representative of empirical research on giftedness in Germany. Selected source texts and previo
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/75212
Autor:
Kristof Kovacs, Csaba Pléh
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 3, p 41 (2023)
William Stern is mostly renowned for inventing the IQ formula. However, he is also the originator of the term ‘differential psychology’ itself. His program of differential psychology synthesized population-based correlational studies as well as i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f55f0a9e735045a5a27c3438fe3a1300
Publikováno v:
Revista de Filosofia, Vol 29, Iss 48 (2017)
O artigo trata-se de uma pesquisa em história da psicologia que teve por objeto o estudo histórico conceitual do conceito de Pessoa em algumas obras de dois autores que se destacaram no contexto alemão do início do século XX: Edith Stein (1891
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5271c748fdae4bc18eb1a653ac0bfab9
Autor:
Kaminski, Andreas, author
Publikováno v:
Techniken der Subjektivierung. :173-187
Autor:
Seichter, Sabine, author
Publikováno v:
Hauptwerke der Pädagogik. :440-442
Autor:
Paolinelli, Marco
Publikováno v:
Rivista di Filosofia Neo-Scolastica, 2000 Jul 01. 92(3/4), 525-581.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/43063246
Autor:
Allport, Gordon W.
Publikováno v:
The American Journal of Psychology, 1938 Oct 01. 51(4), 770-773.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/1415714
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.