Zobrazeno 1 - 10
of 276
pro vyhledávání: '"Wiesmann, C."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kosie, J., Zettersten, M., Abu-Zhaya, R., Amso, D., Babineau, M., Baumgartne, H., Bazhydai, r., Belia, M., Benavides, S., Bergmann, C., Berteletti, I., Black, A., Borges, P., Borovsky, A., Byers-Heinlein, K., Cabrera, L., Calignano, G., Cao, A., Cox, C., Ben, R., Dautriche, I., DeBolt, M., Exner, A., Fisher-Thompson, D., Frank, M., Gönül, G., Gonzalez-Gomez, N., Grosse Wiesmann, C., Hamlin, K., Havron, N., Hochmann, J., Hoehl, S., Houston-Price, C., Kachergis, G., Kaldy, Z., Kingo, O., Ko, E., Kong, S., Krøjgaard, P., Liu, S., Lu, H., Maganti, M., Mather, E., Mayor, J., McMillan, B., Molnar, M., Moreau, D., Moriguchi, Y., Moulson, M., Mueller, J., Oakes, L., Peperkamp, S., Peykarjou, S., Taveira, M., Raz, P., Requena, P., Rocha-Hidalgo, J., Saffran, J., Schaetz, C., Schuwerk, T., Shinskey, J., Simpson, E., Singh, L., Smolak, E., Soderstrom, M., Sonne, T., Ssemata, A., Visser, I., Holzen, K., Waxman, S., Westermann, G., White, K., Woodruff, K., Katharina, C., Henriette, Z., Lucie, Z., Zorana, Z., Casey, Z., Lew-Williams
Publikováno v:
PsyArXiv
Much of our basic understanding of cognitive and social processes in infancy relies on measures of looking time, and specifically on infants’ visual preference for a novel or familiar stimulus. However, despite being the foundation of many behavior
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d81be385b5fb27bef79e9b2dc0a14007
https://doi.org/10.31234/osf.io/ck3vd
https://doi.org/10.31234/osf.io/ck3vd
Publikováno v:
J Neurosci
The Journal of Neuroscience
The Journal of Neuroscience
Goal-directed behavior crucially relies on our capacity to suppress impulses and predominant behavioral responses. This ability, called inhibitory control, emerges in early childhood with marked improvements between 3 and 4 years. Here, we ask which
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::abf52b8ed8c6c199e7dc124c63839fa4
https://europepmc.org/articles/PMC9374117/
https://europepmc.org/articles/PMC9374117/
Publikováno v:
Cerebral Cortex
bioRxiv
bioRxiv
Within the first years of life, children learn major aspects of their native language. However, the ability to process complex sentence structures, a core faculty in human language called syntax, emerges only slowly. A milestone in syntax acquisition
Autor:
Wankerl, H., Wiesmann, C., Kreiner, L., Butendeich, R., Luce, A., Sobczyk, S., Stern, M., Lang, E.
Publikováno v:
arXiv
Over the last decades, light-emitting diodes (LED) have replaced common light bulbs in almost every application, from flashlights in smartphones to automotive headlights. Illuminating nightly streets requires LEDs to emit a light spectrum that is per
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1874::f918ebedba46e925297b9498cc3d51c2
https://hdl.handle.net/21.11116/0000-000A-E820-C21.11116/0000-000A-E661-521.11116/0000-000A-E664-2
https://hdl.handle.net/21.11116/0000-000A-E820-C21.11116/0000-000A-E661-521.11116/0000-000A-E664-2
As adults, not only do we choose what we prefer, we also tend to adapt our preferences according to our previous choices. We do this even when our choices were blind and we could not have had any previous preference for the option we chose. These bli
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::6ba89f1d2068b0943c669218e1ad3ea4
https://doi.org/10.31234/osf.io/gr5qa
https://doi.org/10.31234/osf.io/gr5qa
Autor:
Maximilian Gertler, Matthes H, Wiesmann C, Joachim Seybold, van Loon W, Heike Rössig, Kirchberger, Böttcher M, Stefanie Theuring, Franziska Hommes, Kindzierski S, Tobias Kurth, Weiger D, Frank P. Mockenhaupt, Thombansen E
SARS-CoV-2 infections in childcare and school settings potentially bear occupational risks to educational staff. We analyzed data derived from voluntary, PCR-based screening of childcare educators and teachers attending five testing sites in Berlin,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::848473d7663c3487929547a08160e9ec
https://doi.org/10.1101/2021.05.19.21257452
https://doi.org/10.1101/2021.05.19.21257452
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.