Zobrazeno 1 - 10
of 1 160
pro vyhledávání: '"Whole language"'
Autor:
Mila Rahayu
Publikováno v:
Edulab: Majalah Ilmiah Laboratorium Pendidikan, Vol 8, Iss 1, Pp 46-58 (2023)
This research is classroom action research (CAR), which aims to improve the quality of students' activity processes in learning and improve students' skills in writing narrative essays using the whole language approach in Indonesian in class IV Madra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/538aa410e26241068b9c0cb02cecf540
Autor:
Caroline R. van der Mescht
Publikováno v:
Reading & Writing, Vol 14, Iss 1, Pp e1-e11 (2023)
Background: In the context of the ongoing crisis in early reading literacy in South Africa, this article gives insight into teacher practices which reduce learners’ opportunities to read continuous text for meaning. Aim: This ethnographic study in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74304eac1d364dacb2a62e46a542b376
Publikováno v:
Primary: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Vol 11, Iss 6, Pp 1783-1791 (2022)
Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis perbedaan hasil pretest dan posttest kemampuan membaca peserta didik, serta menganalisis perbedaan kemampuan membaca dan motivasi belajar peserta didik menggunakan pendekatan Whole Language dan pendekat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3edce33473de453fafdfbdbcc0d76ae8
Publikováno v:
Aulad, Vol 5, Iss 1, Pp 111-116 (2022)
Anak usia dini memiliki resiko paling tinggi terkait kesulitan membaca pada saat anak memasuki jenjang sekolah karena kemampuan verbal yang sedikit, kurang kesadaran fonologis dan kurang pengetahuan huruf. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1e79144486e42f1ac35e2161d5b336c
Autor:
Ely Irian Sari
Publikováno v:
Jurnal Educatio FKIP UNMA, Vol 7, Iss 4, Pp 1978-1984 (2021)
Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan keterampilan membaca pemahaman dengan menggunakan PendekatanWhole Language pada siswa kelas II SDN 40 Kubu Kabupaten Kubu Raya Kalimantan Barat tahun ajaran 2020/2021. Bentuk penelitian ini adalah penel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47fc607edff94a1eb77fd2d54a218d1d
Autor:
Watson, Dorothy J.
Publikováno v:
Reading Teacher. May94, Vol. 47 Issue 8, p600. 8p. 1 Black and White Photograph.
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Edutama, Vol 8, Iss 2, Pp 49-60 (2021)
Abstract: Language skills in early childhood has different levels of speed. Many cases occur such as school-age children who have speech delays. Factors that can affect both the parenting style of parents, the methods used in schools and even environ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3fe866d6c76e421baab41059fb31232d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Manning, Maryann, Manning, Gary
Publikováno v:
Teaching Pre K-8. May95, Vol. 25 Issue 8, p50. 3p. 2 Color Photographs.