Zobrazeno 1 - 10
of 316
pro vyhledávání: '"Weber fraction"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
A series of studies show interest in how visual attributes affect the estimate of object numbers in a scene. In comparison tasks, it is suggested that larger patches are perceived as more numerous. However, the inequality of density, which changes in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/724dc4e8f53444298a32f0be8a51a069
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 214, Iss , Pp 103263- (2021)
The coefficient of variation (CV), also known as relative standard deviation, has been used to measure the constancy of the Weber fraction, a key signature of efficient neural coding in time perception. It has long been debated whether or not duratio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7d36bfb5be9c473a81a5c7ab456b7132
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
In the past few years, many studies have suggested that subjects with high sensory precision in the processing of non-symbolic numerical quantities (approximate number system; ANS) also have higher math abilities. At the same time, there has been int
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/427f0f6341c9444a83bdbd2e59193f1e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Akyol, Bihter, Gulgoz, Sami
This project will investigate if the relationship between subitizing limit and Weber fraction of large numerosities depends on how much people differentially rely on continuous magnitudes.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::29cb3fed6acc7e94ad8e8f59c101aa0c
Autor:
Lívia de Fátima Silva Oliveira, Annelise Júlio-Costa, Fernanda Caroline dos Santos, Maria Raquel Santos Carvalho, Vitor Geraldi Haase
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Although progress has been made, the cognitive, biological and, particularly, the genetic underpinnings of math learning difficulties (MD) remain largely unknown. This difficulty stems from the heterogeneity of MD and from the large contribution of e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7d1ea919f0c44d48203774a830d6974
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Since more than 15 years, researchers have been expressing their interest in evaluating the Approximate Number System (ANS) and its potential influence on cognitive skills involving number processing, such as arithmetic. Although many studies reporte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/785b9db359844adcb203193a8a47ae19