Zobrazeno 1 - 10
of 64
pro vyhledávání: '"Warwas, Julia"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Learning and Instruction August 2021 74
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Windlinger, Regula; Warwas, Julia; Hostettler, Ueli (2023). Employee retention at schools in challenging contexts – can transformational leadership alleviate intentions to resign? Swiss journal of educational research, 45(1), pp. 15-26. Bern Open Publishing 10.24452/sjer.45.1.2
Die Arbeit an Schulen in herausfordernden Kontexten ist von pädagogischen Herausforderungen geprägt, welche bei den Lehrpersonen zu Kündigungsabsichten führen können. Der Beitrag untersucht bei 1’658 Lehrpersonen aus 114 Schulen im Kanton Bern
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3071::deca5ecfe91fe0a52628400369601589
https://boris.unibe.ch/184277/1/SZBW_23.1_Varia_Windlinger.pdf
https://boris.unibe.ch/184277/1/SZBW_23.1_Varia_Windlinger.pdf
Die Arbeit an Schulen in herausfordernden Kontexten ist von pädagogischen Herausforderungen geprägt, welche bei den Lehrpersonen zu Kündigungsabsichten führen können. Der Beitrag untersucht bei 1’658 Lehrpersonen aus 114 Schulen im Kanton Bern
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::636a7037ff38328cf2e445f17a16b9c5
Publikováno v:
Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS); 2023, p1-17, 17p
Autor:
Warwas, Julia, Vorpahl, Wiebke, Seeber, Susan, Krebs, Philine, Weyland, Ulrike, Wittmann, Eveline, Wilczek, Larissa, Strikovic, Aldin
Publikováno v:
Empirical Research in Vocational Education & Training; 6/22/2023, Vol. 15 Issue 1, p1-24, 24p
School leadership ranks as an essential factor for successful schools. The purpose of this study is therefore to investigate the effects of two central leadership practices – setting directions and managing instructional processes – on both instr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3361::58cf3295462dc2a8cfa6a8ede81ab19f
https://epub.jku.at/doi/10.1080/13603124.2021.2021294
https://epub.jku.at/doi/10.1080/13603124.2021.2021294