Zobrazeno 1 - 10
of 32
pro vyhledávání: '"Wallin, Gabriel"'
Autor:
Wallin, Gabriel, Wiberg, Marie
In test equating, ensuring score comparability across different test forms is crucial but particularly challenging when test groups are non-equivalent and no anchor test is available. Local test equating aims to satisfy Lord's equity requirement by c
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2410.22989
Educational assessments are valuable tools for measuring student knowledge and skills, but their validity can be compromised when test takers exhibit changes in response behavior due to factors such as time pressure. To address this issue, we introdu
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2410.22300
Ensuring fairness in instruments like survey questionnaires or educational tests is crucial. One way to address this is by a Differential Item Functioning (DIF) analysis, which examines if different subgroups respond differently to a particular item,
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2305.00961
Researchers have widely used exploratory factor analysis (EFA) to learn the latent structure underlying multivariate data. Rotation and regularised estimation are two classes of methods in EFA that they often use to find interpretable loading matrice
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2206.02263
Autor:
Wallin, Gabriel
When conducting inference we usually have to make some assumptions. A common assumption is that the parametric model which describes the behavior of the investigated random phenomena is correctly specied. If not, some of the inferential methods does
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-105135
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wallin, Gabriel, Wiberg, Marie
Publikováno v:
Journal of Educational and Behavioral Statistics, 2019 Aug 01. 44(4), 390-414.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45278431
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.