Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"Waldorf schools"'
Autor:
Aaron French
Publikováno v:
Approaching Religion, Vol 14, Iss 2 (2024)
This article seeks a better understanding of how Rudolf Steiner envisioned his reform pedagogy as a site of spiritual learning (for example through art, seasonal festivals, ritual drama, etc.), but also as a specific site intended to resist the encro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6fa7a4b73a0141349384018215f2c1e2
Autor:
Amanda Bell
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
A well-established principle of Waldorf Education is that children’s development is compromised if we bring intellectual teaching too early. Waldorf teachers congratulate themselves that they wait until the seventh year to begin formal schooling, b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1237fb2b3804d269ab9efb5f10e71af
Autor:
Ulrike Barth, Angelika Wiehl
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2024)
In this article we deal with questions of inclusion or inclusive educational requirements in schools and pay special attention to Waldorf schools. In doing so, we are first concerned with the question of how inclusive Waldorf education is in its foun
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/daf99d80ddc74879a0b7f9d2db3c51af
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Borbély, Ştefan
Publikováno v:
Caietele Echinox / Echinox Journal. (27):265-274
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=115198
Autor:
GARCIA, Henrique Costa
Publikováno v:
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFTM
Universidade Federal do Triangulo Mineiro (UFTM)
instacron:UFTM
Universidade Federal do Triangulo Mineiro (UFTM)
instacron:UFTM
Trata-se de uma pesquisa qualitativa de viés fenomenológico, cuja natureza é teórico exploratória e constitui-se num estudo de caso sobre a prática do ensino de História no ensino médio das escolas Waldorf do Brasil, tendo como referência as
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::0947e31572f2c48c5915a75ecfad7513
http://bdtd.uftm.edu.br/handle/123456789/1372
http://bdtd.uftm.edu.br/handle/123456789/1372
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Horáková, Eva
This Master's thesis examines options to advance reading literacy in schools with alternative education. Thesis is focused on teachers work and used methods. The aim of the thesis was to determine, how schools using alternative educational programs s
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-456033
Autor:
Proroković, Slavica
Suradnja učitelja i roditelja jedna je od najvažnijih stanica na putu prema obrazovnom uspjehu i cjelokupnom razvoju djeteta. Budući da su obitelj i škola glavna okruženja u kojima dijete školske dobi provodi svoje vrijeme, njihova komunikacija
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::611bee379d6a137dc2336174305a128d
https://www.bib.irb.hr/1274034
https://www.bib.irb.hr/1274034