Zobrazeno 1 - 10
of 1 704
pro vyhledávání: '"Wake turbulence"'
Autor:
Saber, Safa I.
There is growing interest in commercial aircraft formation flight as a means of reducing both airspace congestion and the carbon footprint of air transportation. Wake vortex surfing has been researched extensively and proven to have significant fuel-
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10754/692884
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hon Kaikwong, Chan Pakwai
Publikováno v:
Leida xuebao, Vol 6, Iss 6, Pp 709-718 (2017)
The Hong Kong International Airport (HKIA) is among the busiest airports in the world, with total aircraft movement exceeding 400,000 in 2016. The Hong Kong Observatory (HKO), provider of aviation meteorological services to HKIA, has recently begun m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f342b3282359466cad192c8bd76ce9a4
Autor:
Ludovic Thobois, Jean-Pierre Cariou
Publikováno v:
Leida xuebao, Vol 6, Iss 6, Pp 689-698 (2017)
Numerous studies have been performed to better understand the behavior of wake vortices with regards to aircraft characteristics and weather conditionsover the pastten years. These studies have led to the development of the aircraft RECATegorization
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5af3b650b3c841169051d025944265cc
Publikováno v:
Aerospace, Vol 8, Iss 6, p 165 (2021)
Although the application of new wake turbulence categories, the so-called “RECAT (wake turbulence category re-categorization)”, will realize lower aircraft separation minima and directly increase runway throughput, the impacts of increasing arriv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e08e7bc7be3f443e9897a244dc293eab
Publikováno v:
Journal of Ocean Engineering and Science. 7:213-224
The hydrodynamic performance of the virtual underwater vehicle under self-yaw is investigated numerically in this paper, we aim to explore the fluid laws behind this plane motion achieved by the bionic flexibility, especially the spanwise flexibility
Autor:
Roa Perez, Julio Alberto
This dissertation presents a research effort to evaluate wake vortex mitigation procedures and technologies in order to decrease aircraft separations, which could result in a runway capacity increase. Aircraft separation is a major obstacle to increa
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/96199