Zobrazeno 1 - 10
of 25
pro vyhledávání: '"Wagemaker, E."'
Autor:
Wagemaker, E., Dekkers, T.J., Bexkens, A., Salemink, E., Zadelaar, J.N., Huizenga, H.M., Experimental psychopathology, Leerstoel Engelhard
Publikováno v:
Journal of Intellectual and Developmental Disability, 47(4), 376. Informa Healthcare
Journal of intellectual & developmental disability, 47(4), 376-390. ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
Journal of Intellectual & Developmental Disability, 47(4), 376-390. Informa Healthcare
Journal of intellectual & developmental disability, 47(4), 376-390. ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
Journal of Intellectual & Developmental Disability, 47(4), 376-390. Informa Healthcare
Background: Adolescents with mild-to-borderline intellectual disability (MBID) may be more susceptible to peer influence than typically developing (TD) adolescents.Aims: This preregistered study compares adolescents with MBID and TD adolescents on th
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wagemaker, E., Huizenga, H.M., Dekkers, T.J., Collot d’Escury-Koenigs, A.L., Salemink, E., Bexkens, A., Experimental psychopathology, Leerstoel Engelhard
Publikováno v:
Journal of Abnormal Child Psychology, 48(4), 573-587. Springer New York
Journal of Abnormal Child Psychology, 48(4), 573. Springer New York
Journal of Abnormal Child Psychology, 48(4), 573-587. SPRINGER/PLENUM PUBLISHERS
Journal of Abnormal Child Psychology
Journal of Abnormal Child Psychology, 48(4), 573. Springer New York
Journal of Abnormal Child Psychology, 48(4), 573-587. SPRINGER/PLENUM PUBLISHERS
Journal of Abnormal Child Psychology
Adolescents with mild to borderline intellectual disability (MBID) show more daily life risk taking than typically developing adolescents. To obtain insight in when these “risk-taking adolescents” especially take risks, we investigated main and i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f7610005a2b7f3edfb777756004d2d2c
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/when-do-those-risktaking-adolescents-take-risks-the-combined-effects-of-risk-encouragement-by-peers-mildtoborderline-intellectual-disability-and-sex(7300575d-e853-4ef1-bc7b-c77ef71cb46b).html
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/when-do-those-risktaking-adolescents-take-risks-the-combined-effects-of-risk-encouragement-by-peers-mildtoborderline-intellectual-disability-and-sex(7300575d-e853-4ef1-bc7b-c77ef71cb46b).html
Autor:
Wagemaker, E., Huizenga, H.M., Dekkers, T., Collot D'Escury-Koenigs, A., Salemink, E., Bexkens, A., Experimental psychopathology, Leerstoel Engelhard
Publikováno v:
Tijdschrift van de Vereniging voor Kinder-en Jeugdpsychotherapie, 47(3), 41
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::95d691724c0e8bf85b2956b0690ae6b4
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/410706
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/410706
Publikováno v:
Kind en Adolescent Praktijk, 18(1), 33-35
Jongeren met LVB vertonen meer risicogedrag dan leeftijdsgenoten zonder die beperking. Waarschijnlijk zijn zij gevoeliger voor groepsdruk. Wat daarbij meespeelt is onder meer de angst door leeftijdsgenoten te worden afgewezen, vermoeden deze onderzoe
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::e28654195f549e8015723c5ea827c4b2
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/lvbjongeren-en-groepsdruk(d9ee6029-4160-4368-a780-ffe153354639).html
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/lvbjongeren-en-groepsdruk(d9ee6029-4160-4368-a780-ffe153354639).html
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.