Zobrazeno 1 - 10
of 2 285
pro vyhledávání: '"WORD FORM AREA"'
Autor:
Jason D. Yeatman, Daniel R. McCloy, Sendy Caffarra, Maggie D. Clarke, Suzanne Ender, Liesbeth Gijbels, Sung Jun Joo, Emily C. Kubota, Patricia K. Kuhl, Eric Larson, Gabrielle O’Brien, Erica R. Peterson, Megumi E. Takada, Samu Taulu
Publikováno v:
Brain Research Bulletin, Vol 212, Iss , Pp 110958- (2024)
Education sculpts specialized neural circuits for skills like reading that are critical to success in modern society but were not anticipated by the selective pressures of evolution. Does the emergence of brain regions that selectively process novel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb88f32615ba458097a1afb84e58360e
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 17 (2023)
The left ventral occipitotemporal cortex has been traditionally viewed as a pathway for visual object recognition including written letters and words. Its crucial role in reading was strengthened by the studies on the functionally localized “Visual
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1653143eb4742ebae64ed6ad47f1f57
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 61, Iss , Pp 101255- (2023)
Learning to read alphabetic languages starts with learning letter–speech-sound associations. How this process changes brain function during development is still largely unknown. We followed 102 children with varying reading skills in a mixed-longit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afe869de54c14dc298e0b159bcb64183
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marek Bartoň, Steven Z. Rapcsak, Vojtěch Zvončák, Radek Mareček, Václav Cvrček, Irena Rektorová
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
IntroductionAccording to the strong version of the orthographic depth hypothesis, in languages with transparent letter-sound mappings (shallow orthographies) the reading of both familiar words and unfamiliar nonwords may be accomplished by a sublexic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d7c202c3c8a648ae95b6294fc1e22e59
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 259, Iss , Pp 119394- (2022)
Although words and faces activate neighboring regions in the fusiform gyrus, we lack an understanding of how such category selectivity emerges during development. To investigate the organization of reading and face circuits at the earliest stage of r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f6b4c9fcb35b4940be73b8b099b560fa
Autor:
Meredith Saletta Fitzgibbons
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2ec9c13e2a6438c8a36b41ea02e252e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.