Zobrazeno 1 - 10
of 737
pro vyhledávání: '"Vostanis P"'
Publikováno v:
International Journal of Child Development and Mental Health, Vol 12, Iss 1, Pp 50-56 (2024)
Globally, child and youth mental health needs are largely unmet, especially in resource-constrained settings. Youth are uniquely placed to provide mental health support, but there is limited evidence on what their role should involve. The aim of this
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f50a79943f694936bab282b6171a91be
Autor:
Inga Spuerck, Milos Stankovic, Syeda Zeenat Fatima, Elmas Yilmas, Nicholas Morgan, Jenna Jacob, Julian Edbrooke-Childs, Panos Vostanis
Publikováno v:
Research Involvement and Engagement, Vol 9, Iss 1, Pp 1-11 (2023)
Abstract Background The involvement of young people as peer researchers, especially with lived experience, is increasingly considered important in youth mental health research. Yet, there is variation in the understanding of the role, and limited evi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e385f38388564e6db6d6d9be92f4aaef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
مجله علوم روانشناختی, Vol 21, Iss 112, Pp 663-676 (2022)
Background: The experience of trauma during childhood is due to decrease in children's psychosocial functions, which continues during adulthood. Children's coping and reactions play the important role in adapting to traumatic events and can lead to p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/10e5326d19b643acbb495a63b9db310f
Publikováno v:
Campbell Systematic Reviews, Vol 19, Iss 1, Pp n/a-n/a (2023)
Abstract Precision Teaching is a behavior measurement system that emphasizes the development of behavioral repertoires and utilizes Standard Celeration Charts as its primary tool. This system has been applied across various areas, including mainstrea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b786a6292fb4127bddf757cc3e1dc26
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Child Care and Education Policy, Vol 15, Iss 1, Pp 1-15 (2021)
Abstract The objective was to establish how stakeholders in low- and middle-income countries (LMIC) conceptualize child mental health impact. Semi-structured interviews were conducted with 18 stakeholders from disadvantaged urban communities in Kenya
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/674e7530078e4cba8fd94796914466f5
Autor:
Dusko Stupar, Dejan Stevanovic, Panos Vostanis, Olayinka Atilola, Paulo Moreira, Katarina Dodig-Curkovic, Tomislav Franic, Ana Doric, Nikolina Davidovic, Mohamad Avicenna, Isa Noor Multazam, Laura Nussbaum, Abdul Aziz Thabet, Dino Ubalde, Petar Petrov, Azra Deljkovic, Antonio Luis Monteiro, Adriana Ribas, Mirjana Jovanovic, Oliveira Joana, Rajna Knez
Publikováno v:
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol 15, Iss 1, Pp 1-10 (2021)
Abstract Background Exposure to traumatic events in childhood is associated with the development and maintenance of various psychiatric disorders, but most frequently with posttraumatic stress disorder (PTSD). The aim of this study was to evaluate th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/036d1b0c0ac94bf09c8b8b996ca8d4ff