Zobrazeno 1 - 10
of 179
pro vyhledávání: '"Vosniadou, S."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
We investigated the hypothesis that theory of mind (ToM) and epistemological understanding promote the aspect of science learning that concerns the ability to understand that there can be more than one representation of the same phenomenon in the phy
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::8cfb2353cf43b306959bea57330fe56e
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2982802
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2982802
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vosniadou, S. Pnevmatikos, D. Makris, N. Lepenioti, D. Eikospentaki, K. Chountala, A. Kyrianakis, G.
Prior research has investigated the recruitment of inhibition in the use of science/mathematics concepts in tasks that require the rejection of a conflicting, nonscientific initial concept. The present research examines if inhibition is the only EF s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::64164d61b821a101f97c379611089879
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983125
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983125
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vosniadou, S. Skopeliti, I.
The present research tested the hypothesis that the reading of science text can create new misconceptions in students with incongruent prior knowledge, and that these new misconceptions will be similar to the fragmented and synthetic conceptions obta
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::8ee68963a3c76cd2628dde944b24e015
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3060392
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3060392
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
We argue that there is an increasing reliance on analytic strategies compared to visuo-spatial strategies, which is related to geometry expertise and not on individual differences in cognitive style. A Visual/Analytic Strategy Test (VAST) was develop
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::e0bf9537825436ae74da30264ac418f8
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3060507
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3060507
Autor:
Skopeliti, I. Vosniadou, S.
In two experiments we investigated the hypotheses that a) the refutation of more than one alternative conception, and b) the inclusion of categorical information in a refutation text will facilitate elementary school children's understanding of the s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::72295b191f776367508f171291b9cbdc
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983532
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983532
Based on the developmental transitions proposed by Stafylidou and Vosniadou (2004), three training sessions were created using the Cognitive Tutor Authoring Tools. The purpose was to compare the effects of two external representations on fraction und
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::4d44d0ad3d3482bda6acc5dfbdb510b8
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3025037
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3025037