Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"Vogt, Bettina"'
Autor:
Vogt, Bettina
This thesis examines pupils’ justice conceptions regarding educational assessment. Due to the context-dependency of norms and values as well as of assessment, the study compares the justice conceptions of pupils in two different’socio-educational
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-68985
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Theoretically based conversations are not sufficient to closing the elusive performance gap between different education environments, but we believe they are a necessary part, and our hope is that the content of this book can contribute to worthwhile
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______681::675f70fe2bfefcf0eca26e1c2cf9f386
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-110388
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-110388
Publikováno v:
JSSE-Journal of Social Science Education
Journal of Social Science Education, Vol 19, Iss SI (2020)
Journal of Social Science Education, Vol 19, Iss SI (2020)
Purpose: The aim of this article is to critically explore the complex relations among the triad comprising standards-based curriculum, the curriculum concept of ‘competences’ and the subject of civics in Swedish curricula. Design/methodology/appr
Publikováno v:
Zeitschrift für Pädagogik 63 (2017) 3, S. 317-333
An die Stelle punktueller Überprüfungen in Form von (Abschluss-)Prüfungen tritt im schwedischen Bildungssystem die fortlaufende schulische Leistungsbeurteilung während des Schuljahres (formative Beurteilung). Schüler_innen erhalten erst mit den
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f6847f7a85ced0acc4c9b781043030ec
Publikováno v:
Die deutsche Schule 107 (2015) 2, S. 104-118
Seit einigen Jahren hat sich in der schwedischen Öffentlichkeit der Eindruck verfestigt, das schwedische Schulsystem sei in der Krise. Dies hat zu einer lebhaften Bildungsdebatte geführt. Im vorliegenden Artikel geben wir einen Einblick in diese De
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1278::2080ccd9c2cb07c64da806d2af3cbc16
https://www.pedocs.de/volltexte/2022/25917/
https://www.pedocs.de/volltexte/2022/25917/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Zeitschrift für Pädagogik; mai/jun2017, Vol. 63 Issue 3, p317-333, 17p