Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"Vocational Upper Secondary"'
Autor:
Hamid Asghari
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Vocations in Development, Vol 9, Iss 1 (2024)
Based on industrial teachers’ narrated experiences of teaching and meeting students at Swedish vocational high schools, this study will provide a definition of the concept of vocational didactics. The study is based on two central pillars: 1) the c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45cb32e5ce764f4aafda49177eaaeabe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hamid Asghari, Getahun Yacob Abraham
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Vocations in Development, Vol 7, Iss 1 (2022)
This study investigates prominent themes about newly arrived immigrant students’ situation in life and at school as reflected in interviews with four teachers in a vocational upper secondary school located in a Swedish city suburb dominated by resi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9ad4f4f4e5344d6be499c7317d2f8e6
Autor:
Hamid Asghari
Publikováno v:
Educare, Iss 3 (2022)
This article presents the stories of four teachers teaching newly arrived refugee youths at a vocational upper secondary school. The youths came to Sweden in 2015 and later, and they live in a so-called vulnerable area. This is a period when many una
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d97491e4cd3046c699a252fc7a617964
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Oražem, Vesna, Tomažič, Iztok
Publikováno v:
Journal of Baltic Science Education. 17(6):918-934
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=951666
Autor:
Hamid Asghari
Publikováno v:
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. 8
Towards industrial careers in Sweden – A narrative study of students choosing the industrial technology program This article is about six students’ descriptions of their choice of the Industrial technology program. I have applied a narrative pers
Autor:
Kinta, Gunta
Publikováno v:
Problems of Education in the 21st Century. 34(1):64-78
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1104068
Autor:
Lumme, Heli, Tainio, Liisa
Publikováno v:
Ammattikasvatuksen aikakauskirja
Artikkelissa käsitellään ammatillisen toisen asteen koulutuksen ammattiaineen opettajien ja maahanmuuttajaopiskelijoiden käsityksiä arvioinnista ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Tutkimusta varten haastateltiin neljää toisen astee
Publikováno v:
Ammattikasvatuksen aikakauskirja
Teknologinen kehitys ja digitalisaatio muuttavat jokapäiväistä arkea ja työelämän osaamisvaatimuksia. Teollisuusaloilla teknologisen kehityksen sanotaan liittyvän neljänteen teolliseen vallankumouksen, joka puolestaan kytkeytyy kyber-fyysiste