Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"Vera Janikova"'
Reiner Kunze (• 1933) ist Lyriker, Romancier, Übersetzer, Essayist, Kinderbuchautor und Fotograf. Eine Konstante seines vielseitigen künstlerischen Schaffens ist die Auseinandersetzung mit Sprache, seine Position die des verantwortungsvollen Be
Autor:
Věra Janíková, Jana Veličková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 32, Iss 4 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01d7c80b476b4515b15ee02fdd1cb9b2
Publikováno v:
XLinguae. 9:91-109
Autor:
Vera Janikova
Publikováno v:
XLinguae. 8:54-71
Autor:
Miroslav Janík, Věra Janíková
Publikováno v:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis. Studia Germanistica, Iss 31, Pp 75-87 (2023)
Our study focuses on expiring relationships between language policy in the educational context and the users of foreign languages (i.e. pupils). The theoretical part of the study introduces the term language policy and indicates its development in th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ac12becdbac4d0eb32196e16288a687
Autor:
Miroslav Janík, Věra Janíková
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 2, Pp 9-44 (2022)
The article examines managing language diversity at four urban schools in the Czech Republic, particularly it focuses on the contradictoriness between real-life experiences with languages and language policy. Czech language education is characterized
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/639dbbebf4154b8e8610c0dbccd6a93a
Autor:
Věra Janíková
Publikováno v:
Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik, Vol 33, Iss Supplementum (2022)
The learning and teaching of German as a foreign language at universities seems to be a very suitable place, which offers a wide space for the memory-historical approach in the context of a culture-reflective foreign language teaching. The main purpo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f005139ce0e94296bf425ab873cb397b
Autor:
Thomas Hofsaess, Neil Humphrey, Gun-Marie Wetso, Paul A. Bartolo, Vida Vilkiene, Peter Ale, Colin Calleja, Vera Janikova, Annemieke Mol Lous
The increased diversification of classrooms in recent years has placed additional demands upon teachers who strive to facilitate the learning and participation of all pupils. The aim of the current study was to explore how primary teachers across Eur
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a5bdc4c8b27aca0b391b8799af1532bb
Autor:
Věra Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 26, Iss 1 (2016)
V posledních přibližně šedesáti letech dochází k dynamickému rozvoji výzkumu procesů učení a vyučování cizích jazyků, s podobnou mírou intenzity jsou rovněž vytvářeny nové teorie, které ozřejmují intencionální a incident
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5b0a665969a423eb4b7e0f095519ae5
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 24, Iss 6 (2014)
The paper presents partial results of a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Whereas the first two phases of the project focused on expert teacher’s performance, knowledge base and insight from a synch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/952c1108affc4649939de3038fdb6c59