Zobrazeno 1 - 10
of 392
pro vyhledávání: '"Varuzza P"'
Publikováno v:
Frontiers in Neurology, Vol 15 (2024)
BackgroundDevelopmental Dyslexia (DD) is a brain-based developmental disorder causing severe reading difficulties. The extensive data on the neurobiology of DD have increased interest in brain-directed approaches, such as transcranial direct current
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2279999256c04c4eaa7da9f271e4bdea
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Deny Menghini, Giulia Lazzaro, Floriana Costanzo, Andrea Battisti, Cristiana Varuzza, Stefano Vicari
Publikováno v:
Brain Stimulation, Vol 16, Iss 1, Pp 170- (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ba3ca0a59f774bc9805108eb5e11acbb
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 18, Iss 1, p e0280293 (2023)
Microbiome research relies on next-generation sequencing and on downstream data analysis workflows. Several manufacturers have introduced multi-amplicon kits for microbiome characterization, improving speciation, but present unique challenges for ana
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a767636cf0e04b3fb223b3e8967beb6f
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 13 (2022)
BackgroundThe transition of teaching from in-person to Distance Learning (DL) due to the COVID-19 pandemic led to negative effects on students' psychological wellbeing and academic achievement. The worst consequences have been experienced by students
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/04851f2cfbfd4cefa3e323824b7b944d
Autor:
Giulia Lazzaro, Andrea Battisti, Cristiana Varuzza, Floriana Costanzo, Stefano Vicari, Roi Cohen Kadosh, Deny Menghini
Publikováno v:
Brain Stimulation, Vol 16, Iss 1, Pp 364-365 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/017480901bcf4312bc954ca696c75cf1
Autor:
Andrea Battisti, Giulia Lazzaro, Floriana Costanzo, Cristiana Varuzza, Serena Rossi, Stefano Vicari, Deny Menghini
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Developmental Dyslexia (DD) significantly interferes with children’s academic, personal, social, and emotional functioning. Nevertheless, therapeutic options need to be further validated and tested in randomized controlled clinical trials. The use
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/878df4b8f7524eb09a6637c536ce0ae3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cristiana Varuzza, Barbara D’Aiello, Giulia Lazzaro, Fabio Quarin, Paola De Rose, Paola Bergonzini, Deny Menghini, Andrea Marini, Stefano Vicari
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 13, Iss 1, p 59 (2022)
Increasing evidence shows that children with Communication Disorders (CDs) may show gross, fine, and visual-motor difficulties compared to children with typical development. Accordingly, the present study aims to characterize gross, fine and visual-m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/986c276e574242b7a6a6258db9303af3