Zobrazeno 1 - 10
of 39
pro vyhledávání: '"Varas, German"'
Publikováno v:
Sci Rep 12, 14989 (2022)
We report experiments on the dynamics of vibrated particles constrained in a two-dimensional vertical container, motivated by the following question: how to get the most out of a given external vibration to maximize internal disorder (e.g. to blend p
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2209.01271
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pina Stranger, Alvaro1 (AUTHOR) alvaro.pina-stranger@univ-rennes.fr, Varas, German1 (AUTHOR), Gerard, Valentin1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Administrative Sciences (2076-3387). Aug2023, Vol. 13 Issue 8, p183. 29p.
Publikováno v:
Physical Review E 79, 021301 (2009)
We report the formation of a crater at the free surface of an immersed granular bed,locally crossed by an ascending gas flow. In two dimensions, the crater consists of two piles which develop around the location of the gas emission. We observe that t
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/0901.3526
We perform the analog to the "water bell" experiment using non-cohesive granular material. When a jet of granular material, many particles wide, rebounds from a fixed cylindrical target, it deforms into a sharply-defined sheet or cone with a shape th
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/0706.2027
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Education Sciences; Apr2023, Vol. 13 Issue 4, p325, 9p