Zobrazeno 1 - 10
of 97
pro vyhledávání: '"Van Kampen, Paul"'
Undergraduate physics students are known to have difficulties with understanding mathematical tools, and with applying their knowledge of mathematics to physical contexts. Using survey statements based on student interviews and written responses to o
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1507.00849
Understanding Maxwell's equations in differential form is of great importance when studying the electrodynamic phenomena discussed in advanced electromagnetism courses. It is therefore necessary that students master the use of vector calculus in phys
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1502.02830
Publikováno v:
Physics Education; Mar2024, Vol. 59 Issue 2, p1-9, 9p
Publikováno v:
International Journal of Mathematical Education in Science & Technology; Feb2023, Vol. 54 Issue 2, p250-276, 27p
Autor:
Zuza, Kristina, Guisasola Aranzabal, Jenaro, De Cock, Mieke, Bollen, Laurens, Van Kampen, Paul, Garzón Barragán, Isabel
Publikováno v:
Recercat: Dipósit de la Recerca de Catalunya
Varias* (Consorci de Biblioteques Universitáries de Catalunya, Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya)
Recercat. Dipósit de la Recerca de Catalunya
instname
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas; Núm. Extra (2017); p. 1711-1716
Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas; Núm. Extra (2017); p. 1711-1716
Varias* (Consorci de Biblioteques Universitáries de Catalunya, Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya)
Recercat. Dipósit de la Recerca de Catalunya
instname
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas; Núm. Extra (2017); p. 1711-1716
Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas; Núm. Extra (2017); p. 1711-1716
Se presenta una investigación sobre la comprensión de los estudiantes universitarios del concepto de fuerza electromotriz, al analizar situaciones en los contextos de circuitos de corriente continua y fenómenos de inducción electromagnética. Par
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::1d129d7ba8035a11b8a28ccee72b6c99
http://hdl.handle.net/2072/426089
http://hdl.handle.net/2072/426089
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Zuza, Kristina ORCID: 0000-0002-4455-0165 , van Kampen, Paul, De Cock, Mieke ORCID: 0000-0002-2489-1528 and Guisasola, Jenaro ORCID: 0000-0002-0817-3905 (2018) Introductory university physics students’ understanding of some key characteristics of classical theory of the electromagnetic field. Physical Review Physics Education Research, 14 (2). ISSN 2469-9896
In this work, we explore how undergraduate students use classical field theory when describing physical phenomena in the context of introductory electromagnetism. We have extracted five key characteristics of the electric and magnetic field from a hi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______119::6540e0cff3d9954bddc142b606c8a466
http://doras.dcu.ie/27915/
http://doras.dcu.ie/27915/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Mathematical Education in Science & Technology; Apr2021, Vol. 52 Issue 3, p331-348, 18p