Zobrazeno 1 - 10
of 11 752
pro vyhledávání: '"VISUALLY IMPAIRED CHILDREN"'
Autor:
Santhoshi, Kayithi1 ktejaswi9@gmail.com, Ansari, Khaja R.2, Mekala, Sirisha3, Kala, Tejaswi4, Madala, Manasa V.5, Onteru, Pradeep6
Publikováno v:
Journal of Pharmacy & Bioallied Sciences. 2024 Supplement, Vol. 16, pS1721-S1725. 5p.
Publikováno v:
Journal of Clinical and Diagnostic Research, Vol 18, Iss 11, Pp 64-67 (2024)
Introduction: Visually impaired children require a specialised form of dental health education that facilitates the learning process for brushing their teeth correctly using effective techniques. The Braille method is a conventional means of educatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09920bdae7fb4542b809d4a426c9593b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Charmi Shah, Seema Bargale, Bhavna Dave, Anshula N Deshpande, K. S. Poonacha, Pratik B Kariya
Publikováno v:
SRM Journal of Research in Dental Sciences, Vol 15, Iss 3, Pp 132-137 (2024)
Background Maintaining optimal oral health is crucial for all children, but it holds particular significance for visually impaired children (VIC). Neglecting oral health can lead to a myriad of issues such as dental caries, gum disease, traumatic den
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e497ac10b7054fe3911aaf3140c26e84
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Shankar, Kiran1 (AUTHOR), Arumugham, Meighana1 (AUTHOR), Amer Mohammed, Minhaj2 (AUTHOR), Sandhu, Sunpreet3 (AUTHOR), Bennadi, Darshana4 (AUTHOR), Verma, Jeetu5 (AUTHOR), Pulluri, Saraswathi6 (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Pharmacy & Bioallied Sciences. 2024 Suppl, Vol. 16, p97-101. 5p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tiejun Zhu, Yujin Yang
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 1, Pp e22996- (2024)
To propose improved and innovative visual-tactile interaction design for visually impaired children, multi-modal combination approaches have been applied, such as voice interaction, touch interaction, and multi-modal systems, what's more, aided cogni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b7652b3c5e744bcafe6710ebddb2868
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 250, Iss , Pp 104544- (2024)
This study examined the sensory profile of three groups of children (those with visual impairment, typical development or autism spectrum disorder) aged 3 to 12. The principal aim was to find out whether the Sensory Profile (SP) of children with visu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1a19788e19b74ca0a12bb755282b6727
Autor:
Magalhães Junior, Henrique da Silva1, Fontes Sharp, Isabela1, Garcia Viana, Marcos Eduardo1, Moura Arruda, Maria Eduarda1, de Oliveira Carmo, João Paulo2 joao.carmo@univag.edu.br
Publikováno v:
Connection Line. 2024, Issue 32, p210-228. 19p.