Zobrazeno 1 - 10
of 1 700
pro vyhledávání: '"VARIABLE-DIFFERENCE MODEL"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Linda S. Siegel, Keith E. Stanovich
Publikováno v:
Journal of Educational Psychology. 86:24-53
In this study, we introduce a new analytic strategy for comparing the cognitive profiles of children developing reading skills at different rates: a regression-based logic that is analogous to the reading-level match design, but one without some of t
Autor:
Stanovich, Keith E.
Publikováno v:
Journal of Learning Disabilities. Dec1988, Vol. 21 Issue 10, p590. 15p. 8 Charts, 1 Graph.
Autor:
Séverine Van De Voorde, Ruth Raymaekers, Herbert Roeyers, Christien G. W. de Jong, Jaap Oosterlaan, Joseph A. Sergeant
Publikováno v:
JOURNAL OF ABNORMAL CHILD PSYCHOLOGY
de Jong, C G W, van de Voorde, S, Roeyers, H, Raymaekers, R, Oosterlaan, J & Sergeant, J A 2009, ' How distinctive are ADHD and RD? Results of a double dissociation study ', Journal of Abnormal Child Psychology, vol. 37, no. 7, pp. 1007-1017 . https://doi.org/10.1007/s10802-009-9328-y
Journal of Abnormal Child Psychology
Journal of Abnormal Child Psychology, 37(7), 1007-1017. Springer New York
Journal of abnormal child psychology, 37(7), 1007-1017. Springer New York
de Jong, C G W, van de Voorde, S, Roeyers, H, Raymaekers, R, Oosterlaan, J & Sergeant, J A 2009, ' How distinctive are ADHD and RD? Results of a double dissociation study ', Journal of Abnormal Child Psychology, vol. 37, no. 7, pp. 1007-1017 . https://doi.org/10.1007/s10802-009-9328-y
Journal of Abnormal Child Psychology
Journal of Abnormal Child Psychology, 37(7), 1007-1017. Springer New York
Journal of abnormal child psychology, 37(7), 1007-1017. Springer New York
The nature of the comorbidity between Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) and Reading Disability (RD) was examined using a double dissociation design. Children were between 8 and 12 years of age and entered into four groups: ADHD only (n
Autor:
Rimmer, Charlotte1,2, Philibert-Lignières, Gwenaëlle1,2, Iarocci, Grace3, Quintin, Eve-Marie1,2 eve-marie.quintin@mcgill.ca
Publikováno v:
Journal of Autism & Developmental Disorders. Apr2024, Vol. 54 Issue 4, p1361-1375. 15p.
Autor:
Preisig, Basil C.1,2,3 (AUTHOR) basilpreisig@gmail.com
Publikováno v:
Zeitschrift für Neuropsychologie. 2024, Vol. 35 Issue 1, p1-25. 25p.
Autor:
Roark, Casey L.1,2,3 casey.roark@unh.edu, Thakkar, Vishal4, Chandrasekaran, Bharath1,2,5, Centanni, Tracy M.4,6
Publikováno v:
Journal of Speech, Language & Hearing Research. Mar2024, Vol. 67 Issue 3, p974-988. 15p.
Autor:
Keshavarzi, Mahmoud1 (AUTHOR) mk919@cam.ac.uk, Di Liberto, Giovanni M.2,3 (AUTHOR), Gabrielczyk, Fiona1 (AUTHOR), Wilson, Angela1 (AUTHOR), Macfarlane, Annabel1 (AUTHOR), Goswami, Usha1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Developmental Science. Jan2024, Vol. 27 Issue 1, p1-12. 12p.
Publikováno v:
Journal of Learning Disabilities; Nov2024, Vol. 57 Issue 6, p371-383, 13p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.