Zobrazeno 1 - 10
of 52
pro vyhledávání: '"V.D. Chaudhari"'
Publikováno v:
Cleaner Engineering and Technology, Vol 5, Iss , Pp 100265- (2021)
This study investigates spray characteristics, flashing and non-flashing, of unsaturated neem biodiesel (BD), biodiesel-ethanol (BDE50) blend, and diesel for application in advanced combustion engines. Fuel properties, injection pressure, nozzle geom
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d14802fb023d458bb1cf0f72bb8138de
Publikováno v:
Cleaner Engineering and Technology, Vol 5, Iss , Pp 100285- (2021)
This study investigates the split injection spray characteristics of neem (unsaturated) biodiesel and diesel at cold (283 K) and hot (333 K) weather conditions. The novelty of this work lies in achieving the improved spray atomization and smooth engi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8d4138aefee9430db3c27f675ebaf6a8
Autor:
V.D. Chaudhari, D. Deshmukh
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 5, Iss , Pp 960-968 (2019)
Homogeneous charge compression ignition (HCCI) engines have high efficiency and lower NOx-soot emissions than diesel and gasoline engines. However, these engines suffer from high HC, CO and unregulated emissions and combustion phasing control. The fu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/94dad84beca84fe692edf4a777e31b3c
Publikováno v:
Cleaner Engineering and Technology, Vol 5, Iss, Pp 100265-(2021)
This study investigates spray characteristics, flashing and non-flashing, of unsaturated neem biodiesel (BD), biodiesel-ethanol (BDE50) blend, and diesel for application in advanced combustion engines. Fuel properties, injection pressure, nozzle geom
Publikováno v:
Cleaner Engineering and Technology, Vol 5, Iss, Pp 100285-(2021)
This study investigates the split injection spray characteristics of neem (unsaturated) biodiesel and diesel at cold (283 K) and hot (333 K) weather conditions. The novelty of this work lies in achieving the improved spray atomization and smooth engi
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Devendra Deshmukh, V.D. Chaudhari
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 5, Iss, Pp 960-968 (2019)
Homogeneous charge compression ignition (HCCI) engines have high efficiency and lower NOx-soot emissions than diesel and gasoline engines. However, these engines suffer from high HC, CO and unregulated emissions and combustion phasing control. The fu
Autor:
Devendra Deshmukh, V.D. Chaudhari
Publikováno v:
Fuel. 310:122163
This study examines the dual-fuel (RCCI) combustion mode using gasoline, ethanol, methanol, and compressed natural gas (CNG) as low reactive fuels (LRF) and diesel, neem biodiesel as high reactive fuel (HRF). The fresh and diluted charge (with hot EG
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.