Zobrazeno 1 - 10
of 47
pro vyhledávání: '"V. Jurdjevic"'
Publikováno v:
The Journal of Geometric Analysis. 33
The objective of the current paper is essentially twofold. Firstly, to make clear the difference between two notions of rolling a Riemannian manifold over another, using a language accessible to a wider audience, in particular to readers with interes
Autor:
V. Jurdjevic
Publikováno v:
Analysis and Mathematical Physics. 11
This paper identifies a natural Hamiltonian on a ten dimensional complex Lie algebra that unravels the mysteries encountered in Kowalewski’s famous paper on the motions of a rigid body around its fixed point under the influence of gravity. This sys
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
V. Jurdjevic
This paper is a study of the elastic problems on simply connected manifolds $M_n$ whose orthonormal frame bundle is a Lie group $G$. Such manifolds, called the space forms in the literature on differential geometry, are classified and consist of the
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
V. Jurdjevic
Publikováno v:
IFAC Proceedings Volumes. 25:89-94
Summary In this paper I will make some explicit connections between control theory, mechanical systems with non-holonomic constraints and sub Riemannian geometry.
This paper considers the motion planning problem for oriented vehicles travelling at unit speed in a 3-D space. A Lie group formulation arises naturally and the vehicles are modeled as kinematic control systems with drift defined on the orthonormal f
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::46480858b97726eb8405dd6738932b54
http://hdl.handle.net/11311/1009290
http://hdl.handle.net/11311/1009290