Zobrazeno 1 - 10
of 95
pro vyhledávání: '"V Varnholt"'
Autor:
B. Stiller, V. Varnholt, O. Meyer, Ch Fusch, Anne Friederike Klenner, Andreas Greinacher, H. Ringe
Publikováno v:
Monatsschrift Kinderheilkunde. 151:1180-1187
Hintergrund. Die immunologische Form der heparininduzierten Thrombozytopenie (HIT) ist eine schwere Komplikation einer Heparintherapie. Sie ist durch IgG-Antikorper gegen multimolekulare Komplexe aus Plattchenfaktor 4 (PF4) und Heparin verursacht. Di
Publikováno v:
The International Journal of Artificial Organs. 18:569-573
A comparison was done between neonates requiring veno-arterial (VA) ECMO (too small jugular vein, inability to insert a 12 Fr double lumen catheter or cardio-circulatory instability) and neonates treated with veno-venous (VV) ECMO in the same period
Publikováno v:
The International Journal of Artificial Organs. 18:589-597
One hundred and seventy-seven term or near-term neonates were referred to an ECMO center for severe PPHN-associated diseases. In 2 time periods from 1987 to 1991 and from 1992 to April 1995 alternative treatment modes were tried in an attempt to obvi
Publikováno v:
Klinische Pädiatrie. 222
Publikováno v:
Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie. 213
Publikováno v:
Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie. 213
Publikováno v:
Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie. 212
Autor:
H. Mau, N. Sarioglu, B. Stöver, S. Huppmann, Andrea Loui, P. Degenhardt, V. Varnholt, Christoph Czernik
Publikováno v:
Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie. 212
Publikováno v:
Zeitschrift fur Geburtshilfe und Neonatologie. 201
Two hundred term or near-term neonates were referred to an ECMO center for severe PPHN associated diseases. In 2 time periods from 1987 to 1991 and from 1992 to December 1995 alternative treatment modes were tried in an attempt to obviate ECMO. Durin
Publikováno v:
Acta paediatrica (Oslo, Norway : 1992). 85(6)
We examined 26 preterm infants with respiratory distress syndrome in a randomized controlled prospective study to determine whether early postnatal dexamethasone therapy (< 2h ; 0.5 mg/kg per day) over 5 days in addition to substitution of surfactant