Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"Věra Janíková"'
Autor:
Věra Janíková, Jana Veličková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 32, Iss 4 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01d7c80b476b4515b15ee02fdd1cb9b2
Autor:
Miroslav Janík, Věra Janíková
Publikováno v:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis. Studia Germanistica, Iss 31, Pp 75-87 (2023)
Our study focuses on expiring relationships between language policy in the educational context and the users of foreign languages (i.e. pupils). The theoretical part of the study introduces the term language policy and indicates its development in th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ac12becdbac4d0eb32196e16288a687
Autor:
Miroslav Janík, Věra Janíková
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 2, Pp 9-44 (2022)
The article examines managing language diversity at four urban schools in the Czech Republic, particularly it focuses on the contradictoriness between real-life experiences with languages and language policy. Czech language education is characterized
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/639dbbebf4154b8e8610c0dbccd6a93a
Autor:
Věra Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 26, Iss 1 (2016)
V posledních přibližně šedesáti letech dochází k dynamickému rozvoji výzkumu procesů učení a vyučování cizích jazyků, s podobnou mírou intenzity jsou rovněž vytvářeny nové teorie, které ozřejmují intencionální a incident
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5b0a665969a423eb4b7e0f095519ae5
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 24, Iss 6 (2014)
The paper presents partial results of a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Whereas the first two phases of the project focused on expert teacher’s performance, knowledge base and insight from a synch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/952c1108affc4649939de3038fdb6c59
Autor:
Věra Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 15, Iss 2 (2005)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c10bbd6eb1ec4fdf85a59106a2f73912
Autor:
Věra Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 13, Iss 4 (2003)
O autonomním učení hovoříme tehdy, jestliže učící se jedinec sám rozhoduje o vlastním procesu učení. Tento fakt implikuje výraznou koncentraci na individuální schopnosti a předpoklady jedince, neznamená však, že ve vyučovacím pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98802e0fd4e74ff0a66eb7de212bb53a
Autor:
Věra Janíková
Publikováno v:
Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität ISBN: 9783732992232
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::785ed447c5ad9418859781d0caf2788f
https://doi.org/10.57088/978-3-7329-9223-2_4
https://doi.org/10.57088/978-3-7329-9223-2_4
Autor:
Věra Janíková
Publikováno v:
Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik. :43-55
Reiner Kunze (• 1933) ist Lyriker, Romancier, Übersetzer, Essayist, Kinderbuchautor und Fotograf. Eine Konstante seines vielseitigen künstlerischen Schaffens ist die Auseinandersetzung mit Sprache, seine Position die des verantwortungsvollen Be