Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"Unkelbach, Fabienne"'
Publikováno v:
Personality & Social Psychology Bulletin; Jan2025, Vol. 51 Issue 1, p66-80, 15p
Publikováno v:
Politische Vierteljahresschrift, 64, 1, 51-78, GLES Open Science Challenge 2021
Ergebnisse von Meinungsumfragen sind ein wichtiger Bestandteil der politischen Berichterstattung vor Wahlen. Daher wird seit Langem untersucht, ob die aufgrund von Umfrageergebnissen wahrgenommene Popularität politischer Parteien dazu führen kann,
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/86495
Autor:
Bucher, Hannah, Stroppe, Anne-Kathrin, Burger, Axel M., Faas, Thorsten, Schoen, Harald, Debus, Marc, Roßteutscher, Sigrid, Cohen, Denis, Huber, Robert A., Jankowski, Michael, John, Melvin, Menzner, Jan, Schimpf, Christian H., Schnaudt, Christian, Steiner, Nils D., Traunmüller, Richard, Unkelbach, Fabienne, Vogel, Vera, Wegscheider, Carsten, Welz, Robert, Wuttke, Alexander
Publikováno v:
Politische Vierteljahresschrift, Online First Articles
The GLES Open Science Challenge 2021 was a pilot project aimed at demonstrating that registered reports are an appropriate and beneficial publication format in quantitative political science that helps to increase transparency and replicability in th
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/84607
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Supplemental material, sj-docx-1-psp-10.1177_01461672231181465 for Looking Competent Does Not Appeal to All Voters Equally: The Role of Social Class and Politicians’ Facial Appearance for Voting Likelihood by Fabienne Unkelbach, Tatjana Brütting,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::050d1201dc8c0b93cdae78fd3871e157
Transferring findings from social psychology to the political context, we investigate the role of voters' social class for the political bandwagon effect in the German multiparty, proportional representation system. Thereby, we combine data from the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5e3f32a1e1a32a8d6ae5f9427219b18e
Autor:
Prisacaru, Nicoleta, Unkelbach, Fabienne, Schuler, Johannes, Hofmann, Wilhelm, Wänke, Michaela
The current study is a part of the “Wear2Share” project, conducted by Fraunhofer Institute ISI in cooperation with Relenda GmbH and financially supported by the Federal Ministry of Education and Research, Germany. New business models make it poss
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::2c620650e22f9756f31837b31f3184e6
Transferring findings from social psychology to the political context, we investigate the role of voters' social class for the political bandwagon effect in the German multiparty, proportional representation system. Thereby, we combine data from the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::66fac99d84fe41cce10c1b1d367c871a