Zobrazeno 1 - 10
of 6 162
pro vyhledávání: '"University Entrance Examinations"'
Autor:
Aydin, Utkun1 (AUTHOR) Utkun.Aydin@aum.edu.kw, Birgili, Bengi2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Educational Assessment. Jul-Sep2023, Vol. 28 Issue 3, p190-209. 20p.
Autor:
Manuel Salas-Velasco
Publikováno v:
Stats, Vol 6, Iss 1, Pp 312-321 (2023)
To what extent do high school students’ course grades align with their scores on standardized college admission tests? People sometimes make the argument that grades are “inflated”, but many school districts only use outcome-based descriptive m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/648c99dd94994f3ab408c4a3035eb362
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
In recent years, important methodological attempts have been made to explore the comparability of examination standards, especially in the context of certifications and university entrance. The present study aimed to explore the use of a construct co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d101cc89503541ceb2f6ffe6a1ca4fd3
Publikováno v:
久留米大学心理学研究 = Kurume University psychological research. 21:31-41
本研究の目的は,大学入学時の本意度と大学受験の捉え方が学校適応感に及ぼす影響を検討することであった。大学1年生98名を対象に,入試区分や志望順位といった大学受験の経験,大
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Higher Education, 2013 Mar 01. 65(3), 325-340.
Externí odkaz:
http://dx.doi.org/10.1007/s10734-012-9547-y
Autor:
Usami, Hiroko
Publikováno v:
東海大学紀要. 語学教育センター. 1:1-17
Autor:
Pekkarinen, Tuomas
Publikováno v:
In Journal of Economic Behavior and Organization July 2015 115:94-110
Publikováno v:
名古屋高等教育研究. 23:437-457
近年、高等学校教育・大学入学者選抜・大学教育の改革への注目、高等学校における探究学習の強調に相まって、「探究型大学入試」へ関心が注がれている。本稿では、当該入試の設計