Zobrazeno 1 - 10
of 142
pro vyhledávání: '"Universidade de Lisboa"'
Autor:
Hong Wang, Linjie Sang
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
In the context of rapidly evolving educational landscapes, enhancing the interdisciplinary competence of primary and secondary school teachers is essential to effectively address emerging pedagogical challenges. This paper aimed to map new trends and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3dd1572f78fc4ed696935b7786fc88b0
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
The study examined the influence of school heads' clinical supervision practices on teachers’ professional competency development in public secondary schools in Tanzania. It was a mixed-methods research approach that involved Tanzanian school heads
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1922f326e7f747b69bae2973fee62141
Autor:
Sandra Ximena Jaramillo-Rincón, Fernando Vazquez-Peña, Lina Rodríguez, Elena María Trujillo-Maza
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
Professional success depends on more than just academic achievements frequently defined and evaluated as grades, academic averages and approval of semesters. Other non-cognitive factors, such as ‘grit’, or academic persistence, have been related
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c81a99072e544f8aa50d6483066faeea
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
This study addresses the underexplored role of teacher educators in initial English as a Foreign Language (EFL) education within the Chilean context. It aims to understand how these educators perceive and instill professional responsibility among pre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42515c8d4b82434695bc645387f1fc0f
Publikováno v:
Ge-conservación, Vol 23, Iss 1 (2023)
Neste artigo é apresentado um projeto para a gestão do acervo existente na reserva de Escultura da Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa. Depois de identificados os problemas relacionadas com o fator de alteração da dissociação nes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2393638aa2464cbf9db0d0b63b63cbc6
Autor:
Andre das Neves Afonso
Publikováno v:
Ge-conservación, Vol 23, Iss 1 (2023)
A Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa possui no seu acervo de gessos um conjunto singular de dez objetos que reproduzem, maioritariamente, peças de armaria. Apesar das inúmeras coleções oitocentistas de gessos dispersas por todo o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/86e53ad59aad4303b3f48c6b186e1c45
Autor:
Luis Saraiva
Publikováno v:
Revista Brasileira de História da Matemática (2020)
At the beginning of 2005, Maria do Céu Silva, a researcher at the Oporto University Mathematics Centre, came across six unpublished manuscripts by the Portuguese mathematician José Anastácio da Cunha (1744-1787) in the Braga District Archive. A li
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c102b239118491b92aa3f8faa386fb6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.