Zobrazeno 1 - 10
of 208
pro vyhledávání: '"Universal quantifier"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Faarlund, Jan Terje, author
Publikováno v:
The Syntax of Mainland Scandinavian, 2019.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198817918.003.0002
Autor:
Garzonio, Jacopo, author, Poletto, Cecilia, author
Publikováno v:
Word Order Change, 2018.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198747307.003.0012
Autor:
Cirillo, Robert
Publikováno v:
Bucharest Working Papers in Linguistics. (2):47-68
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=285496
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Katalin É. Kiss, Tamás Zétényi
Publikováno v:
Glossa, Vol 2, Iss 1 (2017)
This paper calls attention to a methodological problem of acquisition experiments. It shows that the economy of the stimulus employed in child language experiments may lend an increased ostensive effect to the message communicated to the child. Thus,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c44bdfad380d4f22b3a287900b89072d
Autor:
Robert Cirillo
Publikováno v:
Bucharest Working Papers in Linguistics, Vol XVI, Iss 2, Pp 47-68 (2014)
Unlike English and Dutch, German does not allow a genitive to follow a universal quantifier: (i) All John’s friends… (ii) Al Jans vrienden… (Dutch) (iii) *All(e) Johanns Freunde… (German) In this article I show that this discrepancy resul
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c21747a8fc343d39547c7c5284f5546
Autor:
Cirillo, Robert
Publikováno v:
Bucharest Working Papers in Linguistics. (1):49-63
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=121055
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Athulya Aravind, Ezer Rasin
Publikováno v:
Natural Language Semantics. 29:339-375
We evaluate the richness of the child’s input in semantics and its relation to the hypothesis space available to the child. Our case study is the acquisition of the universal quantifier every. We report two main findings regarding the acquisition o