Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Universal prevention program"'
Autor:
Shoichi Ohashi, Yuko Urao, Kazumasa Fujiwara, Takako Koshiba, Shin-ichi Ishikawa, Eiji Shimizu
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 24, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract Background School-based cognitive behavioral therapy (CBT) programs could contribute toward preventing anxiety disorders in children. However, setting aside class time for such programs is difficult. Internet-based CBT (I-CBT) is an efficien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea3a173395b9442bb97e74a4404477f1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Pregnancy and Childbirth, Vol 20, Iss 1, Pp 1-18 (2020)
Abstract Background The first months postpartum can be challenging for parents, leading to elevated symptoms of parenting stress, depression and anxiety. In turn, distressed parents are at higher risk for providing suboptimal quality of caregiving. A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2e309cc1ff5a4228aa8c522e5038de1e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rachel Korest, John S. Carlson
Publikováno v:
Children, Vol 9, Iss 1, p 24 (2021)
This meta-analysis evaluated the current state of evidence and identified potential treatment moderators of the Incredible Years Teacher Classroom Management (IYTCM) program used to reduce externalizing and internalizing behaviors in school-aged chil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/183739962610473bab9366c13f80a8f4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Antunes, Rita Alexandra Rosa
Tese apresentada para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Doutor em Psicologia do Desenvolvimento,apresentada no ISPA - Instituto Universitário no ano de 2021 A perspetiva organizacional e hierárquica de desenvolvimento
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2018::6e950498012aef2d7fbccbd873e68d7b
https://hdl.handle.net/10400.12/8628
https://hdl.handle.net/10400.12/8628
Autor:
Friedrich Lösel, Mark Stemmler
Publikováno v:
International Journal of Conflict and Violence, Vol 6, Iss 2, Pp 214-224 (2012)
A brief overview of the prevention part of the long-term Erlangen-Nuremberg Development and Prevention Study, which combines a prospective longitudinal and experimental design. Findings up to five years after intervention are reported. From a sample
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0fb7291eb62435eb319dfce43d5ae40
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.