Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Underhood Flow"'
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 59, Iss , Pp 104423- (2024)
As part of global efforts to reduce greenhouse gas emissions, the automotive industry is moving towards the electrification of its fleet – including full electric and hybrid vehicles. Considering hybrid vehicles, the energy efficiency and thermal m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26b775813eb749a0b9764bedd86fd72a
Autor:
Alexey Vdovin, Tarun Kadri Sathiyan
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 24, p 8028 (2023)
Energy efficiency and thermal management continue to be critical areas in the vehicle development process. Independent of whether it is a vehicle with an internal combustion engine, hybrid, or fully electrical, engineers require proper and accurate t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/75243e274a6c40d38784aa0fa49a3877
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Effect of fan and shroud configurations on underhood flow characteristics of an agricultural tractor
Publikováno v:
Engineering Applications of Computational Fluid Mechanics, Vol 13, Iss 1, Pp 506-518 (2019)
In the current study, effects of two different underhood geometry modifications namely; fan position relative to shroud and fan tip clearance, on airflow through an agricultural tractor engine cooling system are investigated by utilizing CFD modeling
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74dfe0e97ae648a7b49b39fd0e2463eb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bolehovský Ondřej, Novotný Jan
Publikováno v:
Journal of Middle European Construction and Design of Cars, Vol 13, Iss 3, Pp 24-32 (2015)
This work deals with numerical simulation of complete cooling system of internal combustion engine (GT-SUITE), which also involves the simulation of flow in underhood using the computationally undemanding simulation. A detailed model of the internal
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/943df2f721534c929a2efcabea3f4237
Autor:
Jan Novotný, Ondřej Bolehovský
Publikováno v:
Journal of Middle European Construction and Design of Cars, Vol 13, Iss 3, Pp 24-32 (2015)
This work deals with numerical simulation of complete cooling system of internal combustion engine (GT-SUITE), which also involves the simulation of flow in underhood using the computationally undemanding simulation. A detailed model of the internal
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ng, Eton Yat-Tuen, eton_ng@hotmail.com
The high complexity of vehicle front-end design, arising from considerations of aerodynamics, safety and styling, causes the airflow velocity profile at the radiator face to be highly distorted, leading to potentially reduced airflow volume for heat
Externí odkaz:
http://adt.lib.rmit.edu.au/adt/public/adt-VIT20080422.100014
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.