Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"Uegatani, Yusuke"'
Autor:
Nakawa, Nagisa1 (AUTHOR) nagisa@kanto-gakuin.ac.jp, Uegatani, Yusuke2 (AUTHOR), Otani, Hiroki3 (AUTHOR), Fukuda, Hiroto4 (AUTHOR)
Publikováno v:
Early Childhood Education Journal. Aug2024, Vol. 52 Issue 6, p1057-1069. 13p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Journal of Mathematical Behavior June 2023 70
Autor:
Ishibashi, Ippo, Uegatani, Yusuke
Publikováno v:
In Journal of Mathematical Behavior June 2022 66
Publikováno v:
Mathematics Education Research Journal; Dec2024, Vol. 36 Issue 4, p895-915, 21p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Uegatani, Yusuke
本稿は,受験テクニックを悪しきものとして一蹴してしまわず,大学入試問題の解決にあたってどのような能力が実際に必要であるかを検討・吟味し,数学教育への示唆を得ることを目
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::cb97b7486f017416a7e7eca8e71d41b2
http://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00053932
http://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00053932
Autor:
Uegatani, Yusuke
Publikováno v:
中等教育研究紀要 /広島大学附属福山中・高等学校. 62:136-141
本稿の目的は,テキスト・マイニングの一種である計量テキスト分析の考え方と,推論主義と呼ばれる現代哲学のそれぞれについて,数学教育研究への方法論的な応用可能性について論
Autor:
UEGATANI, YUSUKE, OTANI, HIROKI
Publikováno v:
For the Learning of Mathematics; Nov2023, Vol. 43 Issue 3, p2-6, 5p
Publikováno v:
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. 4:169-176
The article aims at articulating the potential impact of Radford’s theory of objectification on technical research on mathematics teaching. First, instead of Radford’s metaphor of mathematical activities as an orchestra, we proposed an alternativ