Zobrazeno 1 - 10
of 63
pro vyhledávání: '"Udeskole"'
Publikováno v:
Studier i Læreruddannelse og -Profession, Vol 9, Iss 1 (2024)
En femtedel af danske grundskoler praktiserer udeskole, der er regelmæssig undervisning udenfor skolens mure i folkeskolens almindelige fag. Centrale indsatser for udbredelse af udeskole, åben skole og bevægelse i undervisningen har bidraget til u
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b0536736129843af8bf89625aac99c8e
Autor:
Dorte Vang Eggersen
Publikováno v:
Acta Didactica Norden, Vol 17, Iss 1 (2023)
Stedbaseret læsning (SBL) er en undervisningsmetode, som i en firefaset model opstiller en didaktisk ramme for litteraturundervisning uden for klasserummet. Med SBL initieres og stilladseres elevers dobbeltrettede opmærksomhed på en litterær teks
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be89a3596fba46c097da43261874271d
Publikováno v:
Physical Activity and Health, Vol 5, Iss 1 (2021)
Introduction: Despite the recognized benefits of physical activity on health, most youth, especially those with a migrant background, do not meet movement guidelines. Outdoor learning is recognized as a promising intervention to address this issue. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/200a1771ec764bb49a848dc159f79ed9
Autor:
von Au, Jakob, Gebhard, Ulrich
Publikováno v:
Biologie in unserer Zeit
Schulunterricht fndet in Deutschland an allen Schularten bisher zum allergrößten Teil im Klassenzimmer statt. Dass dies nicht zwangsläufg der Fall sein muss und Unterricht beispielsweise an einem Schultag pro Woche nach draußen verlagert werden k
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Knudsen, L E D 2023, Det eksterne læringsrum . i T Ankerstjerne (red.), Temaer og aktiviteter i skole-og fritidspædagogik . Hans Reitzels Forlag, København, Pædagogikken i spil, s. 171-187 .
Aarhus University
Aarhus University
Når daginstitutionen, klassen eller institutionen samarbejder med undervisere i eksterne læringsrum, så kan miljøskiftet være en generel udfordring. For hvilke muligheder og begrænsninger ligger der i, at være og lære et nyt sted, og hvordan
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::d9e785eecfd7afcd3ae885a6f9ac3e84
https://pure.au.dk/portal/da/publications/det-eksterne-laeringsrum(c85bfb9f-769e-41dd-93d5-7a9a560bcfd4).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/det-eksterne-laeringsrum(c85bfb9f-769e-41dd-93d5-7a9a560bcfd4).html
Autor:
Karen S. Barfod, Peer Daugbjerg
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 3 (2018)
Most research on outdoor education, including the Scandinavian concept udeskole (regular curriculum-based teaching outside the classroom), has focused on pupils' outcomes, whereas less has focused on teachers' practices. In this article, we described
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/289ed3c5bda343978b22d453fa9a19aa
Publikováno v:
Knudsen, L E D & Gjessing, E 2022, ' Exemplary in teaching outside school : a case study of Open School in Denmark ', Learning Environments Research, vol. 25, no. 3, pp. 859-874 . https://doi.org/10.1007/s10984-021-09399-2
Changes in learning environments are pivotal when schools and local organizations embark on educational partnerships. Local organisations ofer specialized knowledge to schools and, as classes move out schools, the contribution of the physical setting
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ff897e77d20625b20ae4cd6ec2e1d5f3
https://pure.au.dk/portal/da/publications/exemplary-in-teaching-outside-school(112ed4de-4726-488c-bf4a-dc50b151357e).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/exemplary-in-teaching-outside-school(112ed4de-4726-488c-bf4a-dc50b151357e).html
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.