Zobrazeno 1 - 10
of 144
pro vyhledávání: '"Typical intellectual engagement"'
Publikováno v:
Journal of School Psychology, 76, 140-158. PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD
The current study examined several indicators of students' academic and emotional adjustment during the transition from primary (i.e., grade 6) to secondary school (i.e., grades 7 and 9). Specifically, the study investigated how students' engagement,
Publikováno v:
International Journal of Instruction. 12:1239-1250
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Personality and Individual Differences. 104:230-237
Anecdotal evidence suggests that curiosity contributes to creative performance. However, empirical work linking curiosity to creativity is surprisingly lacking. To fill this gap, this study examines the effect of trait epistemic curiosity on the crea
Autor:
Yonca Toker
Publikováno v:
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - DTCF Dergisi. 57:1103-1126
Person-occupation t has traditionally been studied within Holland's six occupational interest types framework; however the variance explained in t criteria with assessments derived from this framework has remained limited. In order to improve a
Publikováno v:
Personality and Individual Differences. 95:147-151
Scales of Need for Cognition (NFC), Typical Intellectual Engagement (TIE), and Epistemic Curiosity (EC) measure intellectual curiosity (IC). These scales correlate strongly and have been factor-analyzed individually but not together. Here N = 396 (14
Publikováno v:
The BMJ
Objectives To examine the association between intellectual engagement and cognitive ability in later life, and determine whether the maintenance of intellectual engagement will offset age related cognitive decline. Design Longitudinal, prospective, o
Autor:
Christopher Powell, Ted Nettelbeck
Publikováno v:
Personality and Individual Differences. 64:7-11
Participants were 160 (50 males) young adults aged 17–32 years, predominantly first-year university undergraduates who completed online questionnaires measuring fluid ability (Gf: Raven’s Advanced Progressive Matrices-Short Form [APM-SF]), Consci
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.