Zobrazeno 1 - 10
of 595
pro vyhledávání: '"Twice Exceptional"'
Publikováno v:
Black Males in Secondary and Postsecondary Education
Autor:
Jennifer L. Jolly, Lucy Barnard-Brak
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 10, p 1048 (2024)
The current study examined the underidentification of students with disabilities for gifted education programs, otherwise referred to as twice-exceptional students. This study utilized data from the Early Childhood Longitudinal Study Kindergarten Cla
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f39a92122604486fb63c794089117740
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
A troubling misconception exists that high-ability is enough to ensure positive educational, mental health and well-being outcomes for gifted students. Of course, we want all our students to develop their potential in school, so why are so many of ou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f380e317ca284918b5c3c86addb7a0cc
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/993500f1f4104e9c909349b88f66b2a5
Autor:
Serkan Çiftçi, Abdulkadir Sağlam
Publikováno v:
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Iss 58, Pp 218-231 (2022)
Sahip oldukları özellik ve yeteneklerin bir kısmı fark edilmemiş olsa da, özel yetenekli çocuklar toplum içerisinde yaşamlarını sürdürmektedirler. Bu çocuklara yönelik ilgi ve gerçekleştirilen araştırmalar son yıllarda artmasına
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c8e3018f0664f9fa29c04dbaaffd068
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
The current study explored the perceptions and understanding of Saudi elementary school teachers regarding the characteristics of twice-exceptional (2e) students. This qualitative phenomenological study recruited 14 elementary school teachers at scho
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/97bf497a140f45038b0e931e182b482f
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 11, p 1120 (2023)
The gifted education research area is rapidly expanding in Sweden. In the context of very limited research nationally, demands are increasing for steering documents and addressing of student and teacher needs in practice. However, Swedish research on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/152b62e7d5674e1ba2ce2180113a908e