Zobrazeno 1 - 10
of 125
pro vyhledávání: '"Tsaparlis Georgios"'
Publikováno v:
Chemistry Teacher International, Vol 4, Iss 3, Pp 279-296 (2022)
The identification of undergraduate chemistry students’ conceptual difficulties and common mistakes with basic concepts and problems in chemical kinetics provided the aim for this study, which involved 2nd-year/4th semester students who had passed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d9554b0888904e83a955d27e66db9fe6
Publikováno v:
Chemistry Teacher International, Vol 3, Iss 4, Pp 391-411 (2021)
Static visual representations (VRs) of chemical structures are necessary for an understanding of chemical bonding, a topic which continues to lead to learning difficulties and misconceptions for many students. The efficacy and problems associated wit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/446ca326fc714d77ac228c8d4e8d03aa
Publikováno v:
Chemistry Teacher International, Vol 3, Iss 3, Pp 269-284 (2021)
A crucial step in problem solving is the retrieval of already learned schemata from long-term memory, a process which may be facilitated by categorization of the problem. The way knowledge is organized affects its availability, and, at the same time,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e199c06febad48b19afe3d3e439e7e74
Publikováno v:
Chemistry Teacher International, Vol 2, Iss 1, Pp 401-420 (2019)
In a preceding publication (Tsaparlis, G., Pappa, E. T., & Byers, B. (2018). Teaching and learning chemical bonding: Research-based evidence for misconceptions and conceptual difficulties experienced by students in upper secondary schools and the eff
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b98ac4ddfcb4321ae0b6b29a45c6864
Autor:
Tsaparlis, Georgios
Publikováno v:
Journal of Baltic Science Education. 19(3):467-483
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=946687
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tsaparlis, Georgios
Publikováno v:
Journal of Baltic Science Education. 17(6):912-917
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=951665
Autor:
Tsaparlis, Georgios1 (AUTHOR) gtseper@cc.uoi.gr
Publikováno v:
Israel Journal of Chemistry. Jun2019, Vol. 59 Issue 6/7, p478-492. 15p.
Publikováno v:
Journal of College Science Teaching, 1997 Nov 01. 27(2), 99-101.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/42990469