Zobrazeno 1 - 10
of 128
pro vyhledávání: '"Troubles spécifiques d'apprentissage"'
Autor:
Al Naboulsi, Darine
Publikováno v:
Psychologie. Université de Lille, 2022. Français. ⟨NNT : 2022ULILH040⟩
Our research focuses on the relationship between bilingualism, executive functions (EF) such as inhibition and flexibility and their implication on school performance. Faced with the particularities of school learning in Lebanon and the orthographic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::981c218613201c4ba6aa348e3b334160
https://theses.hal.science/tel-03948435
https://theses.hal.science/tel-03948435
Autor:
Concession, Alexia
Publikováno v:
Médecine humaine et pathologie. 2016
Encore aujourd’hui, la classification des dyslexies développementales est un sujet très vivement discuté. Bien que l’existence d’un trouble phonologique reste la cause principale du trouble de la lecture, le point de vue pluraliste considèr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2592::f4090b05d9a8333157318ff0a193e03e
https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-01492593/file/ORTH_2016_CONCESSION_ALEXIA.pdf
https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-01492593/file/ORTH_2016_CONCESSION_ALEXIA.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Poumier, Élise
Publikováno v:
Médecine humaine et pathologie. 2019
Introduction: the objective of this study was to describe the care pathway of children with specific learning disorders (SLD) in Paris in 2019, the difficulties encountered and the place of the general practitioner.Material and method: descriptive su
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2592::53b55bc16e5b1bc79ec62f8985ab667b
https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-03185909
https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-03185909
Autor:
Adamidou, Christina1, Okalidou, Areti1 okalidou@uom.edu.gr, Fourakis, Marios2, Printza, Athanasia3, Kyriafinis, Georgios4
Publikováno v:
Journal of Speech, Language & Hearing Research. Aug2023, Vol. 66 Issue 8, p2535-2561. 27p.
Autor:
Commissaire, Eva1 commissaire@unistra.fr, Demont, Elisabeth1
Publikováno v:
Dyslexia (10769242). Feb2022, Vol. 28 Issue 1, p40-59. 20p.
Autor:
Pezzino, Anne-Sophie1 annesophie.pezzino@gmail.com, Marec-Breton, Nathalie2, Gonthier, Corentin2, Lacroix, Agnès2
Publikováno v:
Journal of Speech, Language & Hearing Research. Oct2021, Vol. 64 Issue 10, p3894-3908. 15p. 5 Charts.