Zobrazeno 1 - 10
of 31
pro vyhledávání: '"Translation ability"'
Autor:
Tanti Nur Khasanah, Imroatus Solikhah
Publikováno v:
English Language Education Reviews, Vol 2, Iss 2, Pp 127-143 (2022)
Translation is considered an essential element in the process of English learning. This descriptive qualitative study explores the translation ability and its influential factors performed by nine English club students of SMK Negeri 2 Surakarta in th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74cc5ca1f8294038821b04e16b0084be
Autor:
Mona Tabatabaee-Yazdi, Aynaz Samir
Publikováno v:
Journal of Language and Education, Vol 9, Iss 1 (2023)
Background. In recent years Cognitive Diagnostic Models (CDMs) have attracted a great deal of attention from researchers in a variety of educational fields. However, they have not been taken into consideration in Translation Quality Assessment (TQA),
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c962b13d7d87440496dbb47a67685b27
Autor:
Grottke, Tina
Externe Repräsentationen sind für das Verständnis und die Vermittlung chemischer Phänomene und Konzepte essenziell. Lernende werden mit einer Vielzahl an Darstellungen konfrontiert, mit denen sie geeignet umgehen müssen, um die darin transportie
Externí odkaz:
http://edoc.hu-berlin.de/18452/29797
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
LET: Linguistics, Literature and English Teaching Journal, Vol 7, Iss 2, Pp 284-294 (2017)
This research is aimed to find out how the students’ reading interest in online Japanese comics is, how their English translation ability is, and if there is a significance correlation between the students’ reading interest in online Japanese com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bce0d5cf7d824ffdba10949cf2143111
Autor:
Habibollah Mashhady
Publikováno v:
Teaching English Language, Vol 10, Iss 2, Pp 25-45 (2016)
Emerging in the 1960s as an area of English language teaching (ELT), English for Specific Purposes (ESP) has been designed to instruct students to meet their academic needs. ESP is characterized by focusing on learners' needs, content knowledge, appr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71389b737d934f27b02dff6c90923b1f
Autor:
Sari, Dhian Marita
The translation is an essential component of teaching. It assists students in understanding the relationship between languages and develops skills required for all language studies. The majority of non-English majors in college have many challenges t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::576a04f64843cf1da5cb245d48b41a93
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Applied Linguistics, Vol 6, Iss 12, Pp 82-99 (2013)
Emotional Intelligence is a challenging topic in the area of language research. Among other factors that might manipulate translators’ mind, their Emotional Intelligence level might be an influential element, too. The present research focused on ex
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/86006240bb8444c89035c22f5cbc5385