Zobrazeno 1 - 10
of 163
pro vyhledávání: '"Transit line"'
Autor:
JING Longgang, SONG Shuang
Publikováno v:
Chengshi guidao jiaotong yanjiu, Vol 27, Iss 9, Pp 166-170 (2024)
Objective With regard to the equipment power supply demand for long-distance section of urban rapid transit lines, the traditional point-to-point and cross-redundant power supply method for remote equipment in urban rail transit sections with WLAN (w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47eb7e4deceb44d78c21db7b72b3b27d
Publikováno v:
Chengshi guidao jiaotong yanjiu, Vol 27, Iss 9, Pp 160-165 (2024)
Objective At present, there are relatively few studies on the safety assessment of maintenance and construction of urban rail transit operation lines. In order to reduce the operation safety risk of urban rail transit lines, the safety level of urban
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c553921cd0f4baf98942b81faa36f32
Publikováno v:
Chengshi guidao jiaotong yanjiu, Vol 27, Iss 8, Pp 294-298 (2024)
Objective In response to the continuously increasing passenger demands, Chongqing Rail Transit Line 2 requires signaling system upgrading and renovation for the previously launched Jiaochangkou-Xinshancun Interval. Based on recommendations from indus
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51c61061ce294bbc9a503a8ecfe714b7
Publikováno v:
Urban Rail Transit, Vol 10, Iss 2, Pp 178-187 (2024)
Abstract Accurate forecasting of airport light rail transit line (ALRTL) outbound passenger flow is critical to the optimal operations of both light rail and airport systems. Considering the nonlinearity, non-stationarity, uncertainty, and periodicit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2286e1b43a17456eba10a85fac4c86ce
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Chungmok Lee, Rahul Nair
Publikováno v:
EURO Journal on Transportation and Logistics, Vol 10, Iss , Pp 100034- (2021)
The line-planning problem seeks to determine the set of fixed routes (or lines) a transit operator should run, along with associated operation frequencies. We propose an optimization algorithm for the transit-line-planning problem based on bi-level p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2e307988f54a4fffb78ceacee9081192
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Transportation Research Part A: Policy and Practice. 148:353-378
Motivated by the lack of microeconomic models that optimize time-dependent transit fares based on realistic demand formulations, this paper presents a microeconomic model for the design of a time-dependent transit pricing scheme considering elastic a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Sustainability; Volume 14; Issue 9; Pages: 5718
This paper develops a multi-objective mixed-integer linear programming model for the problem of robust rescheduling for capacitated urban rail transit (URT) trains to serve passengers from delayed high-speed railway (HSR) trains. The capacity of each