Zobrazeno 1 - 10
of 215
pro vyhledávání: '"Trade-off hypothesis"'
Autor:
Cheng Peng, Zhen Bao
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionGenres, having distinct communicative functions, elicit different levels of reasoning demands in writing tasks. The current study investigated the influence of cognitive complexity triggered by a seldom studied pair of genres (expository
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20dee169763b4780b04f33851a78fd56
Publikováno v:
Frontiers in Cellular and Infection Microbiology, Vol 13 (2023)
IntroductionFlaviviruses like dengue virus (DENV) and Zika virus (ZIKV) are mosquito-borne viruses that cause febrile, hemorrhagic, and neurological diseases in humans, resulting in 400 million infections annually. Due to their co-circulation in many
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45fc001c2e544b42afe1497935dc3e22
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Janečka Martin
Publikováno v:
Topics in Linguistics, Vol 22, Iss 1, Pp 1-15 (2021)
In my research, I replicate two fundamental hypotheses established by Jakob et al. (2011): 1) Persons with aphasia (PWA) produce more gestures than healthy control persons (HCP) during interpretation of texts; 2) The more speech-restricted a person w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/685a321486654e69895df7908f167146
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alberto, Greco
Det här examensarbetet utformas inom TBLT forskningsområdet, dvs. uppgiftsbaserad språkundervisning (Task-based Language Teaching) och utvecklingen av inlärares skriftliga målspråksperformans. TBLT-forskning har bevisat att kognitiv uppgiftskom
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-228158
Publikováno v:
Teaching English Language, Vol 12, Iss 2, Pp 117-143 (2018)
One of the possible negative consequences of the corrective feedback (CF), as a way of focus on form, can be a trade-off between the learners' spoken complexity and accuracy, due to their attentional limitations. Consequently, the purpose of the curr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2bde17f9f1c4d97b647fe1da9caf6c6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.