Zobrazeno 1 - 10
of 76
pro vyhledávání: '"Tire-pavement contact"'
Autor:
Mohammad Hosein Dehnad, Abolfazl Yazdi
Publikováno v:
Results in Engineering, Vol 23, Iss , Pp 102438- (2024)
During vehicle hydroplaning, the vehicle is caused to move on a thin layer of water by accumulated undrained water on the pavement in front of the vehicle wheel. This thin layer of water results in an uplift force on the wheels that can lead to vehic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5f238a05b06492080c5a353f91f247f
Publikováno v:
Coatings
Volume 13
Issue 2
Pages: 416
Volume 13
Issue 2
Pages: 416
A tire’s three-dimensional stress for pavement is an important cause of asphalt pavement disease. In order to study the contact stress distribution between the tire and the pavement under real conditions, a sensor that can measure the tri-axial str
Publikováno v:
Materials; Volume 15; Issue 12; Pages: 4173
To obtain the tire–pavement peak adhesion coefficient under different road states, a field measurement and FE simulation were combined to analyze the tire–pavement adhesion characteristics in this study. According to the identified texture inform
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Investigation of Tri-Axial Stress Sensing and Measuring Technology for Tire-Pavement Contact Surface
Publikováno v:
Coatings; Volume 12; Issue 4; Pages: 491
A tri-axial stress sensor was designed to measure contact stresses in the tire–pavement contact patch. The shape and size of the sensor surface were designed considering both the asphalt pavement texture and the tire pattern. The top-down cracking
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wallace, Efoé Rodrigue
The purpose of this thesis has been the development of a dimensioning tool for pavement design. In order to better understand their surface degradations (mainly rutting and cracking), a modelling study is carried out. This modelling task has been per
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______166::ef43bb335ed59992850cd111219ab52a
https://theses.hal.science/tel-03789686
https://theses.hal.science/tel-03789686